wiskunde studie starten

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Jean Paul
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2010, 13:26

wiskunde studie starten

Bericht door Jean Paul » 10 jan 2010, 13:34

Hallo allen,

ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jean Paul, ben 32 jaar oud, woon in Den Haag en ben technisch gebouw beheerder. Houdt me nu met name bezig met energiebesparen, energie inkoop, beheer technische installaties.
Ik werk al 10 jaar. Mijn vooropleiding is mts werktuigbouwkunde, maar niet afgemaakt.
Ik loop al jaren met het idee om wiskunde te gaan studeren, maar het komt er elke keer niet van.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn stappenplan moet maken? ik moet neem ik aan, eerst mijn MBO- wiskunde afmaken, daarna wil ik richting HBO en misschien zelfs verder. Voor de MTS heb ik Mavo gedaan.

Alvast bedankt

groet JP

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: wiskunde studie starten

Bericht door Marco » 10 jan 2010, 19:08

Beste Jean Paul,

Ik denk dat je goed moet bedenken wat je precies er mee wil. Wat een goed idee is om eens te gaan oriënteren op open dagen van mbo en hbo scholen. Als ik het zo even snel zie lijkt het me alsof je misschien al meteen aan een hbo kan beginnen, maar dit kan pas goed blijken na een gesprek met een decaan.

Waar je vaak goed advies kan vinden is op open dagen speciaal voor deeltijders, dan zijn er meestal veel mensen die van alles weten over speciale trajecten e.d.

Succes!

Groeten,
Marco

Plaats reactie