Wiskunde Opnieuw leren

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
M.Versteegh
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2010, 13:51

Wiskunde Opnieuw leren

Bericht door M.Versteegh » 25 mar 2010, 11:42

Hallo Allemaal,

Ik ben Mark versteegh ik begin zometeen in September mij luchtvaarttechnologie opleiding. Alleen is wiskunde niet mij sterkste vak nu en altijd geweest. Ik wil nog mij rekenen bij spijkeren voor dat ik mij opleiding begin. Ik wou vragen of jullie goede websites weten waar ik mij HBO Niveau wiskunde kan oefenen. Weten julllie al zo al wat ik moet weten voor luchtvaarttechnologie? Die Wiskunde websites mogen ook in het engels en Nederlandse alles is welkom ik zit in nood.

Alvast Bedankt

M.versteegh

Gebruikersavatar
op=op
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1087
Lid geworden op: 23 apr 2010, 18:11

Re: Wiskunde Opnieuw leren

Bericht door op=op » 30 apr 2010, 08:22


pppp
Vast lid
Vast lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2010, 20:17

Re: Wiskunde Opnieuw leren

Bericht door pppp » 10 mei 2010, 13:38

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik van de boeken van Craats niet zo'n fan ben. Het is uitstekend geschikt als oefenboek, maar de uitleg is naar mijn mening te summier om er vanaf 0,0 mee te beginnen. Zeker als wiskunde niet je sterkste vak is.

Ik zou eerder hoofdstuk 1t/m 7 van Craats pakken en daarna 'Wiskunde voor het hoger onderwijs, Deel 0' pakken en eventueel Deel 1 erna. Inclusief uitwerkingen te bestellen op bol.com.

Lorretta
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2010, 10:43

Re: Wiskunde Opnieuw leren

Bericht door Lorretta » 25 jun 2010, 11:05

Ik zit een beetje in dezelfde positie. Ik moet mijn MBO wiskunde van lang geleden op WO instap niveau zien te krijgen. Opleiding schrijft Craats voor, maar oh wat weinig uitleg. Van elk onderdeel lukt 3/4 en steeds het laatste stukje, de verdieping gaat hier helemaal mis. Ben blij te horen dat het dus niet alleen aan mij ligt, maar ook aan de beste heer Craats!

boogzie
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jun 2010, 10:28

Re: Wiskunde Opnieuw leren

Bericht door boogzie » 25 jun 2010, 12:12

Ook ik zit in eenzelfde positie als Lorretta en Mark. Vorig jaar (2009-2010) had ik mij aangemeld voor het Bétabrugtraject aan de UvA aangezien ik niet over de geschikte papieren schik om een bétastudie te doen (ik heb immers enkel een MBO-diploma op zak). Dit traject zou het colloquium doctum vervangen, mocht je het doorstaan.
Voorafgaand aan het traject moest je wel een wiskundetest doen waarbij je de eerste 7 hoofdstukken moest leren van v/d Craats. Uiteindelijk is dat gelukt en kon ik mee doen, maar helaas had ik te weinig tijd om mijn huiswerk te doen, dus moest ik er halverwege mee stoppen.
Het Basisboek werd in het jaar gebruikt als oefenboek waarnaast je syllabi van de wiskundedocent als studiestof kreeg.

Aangezien ik het over een jaar wellicht weer wil proberen, zou ik mij graag nu goed willen voorbereiden. Hierbij vroeg ik mij af welke boeken ik het beste kan doornemen. Een aantal boeken waar ik op het moment over twijfel zijn: Getal en Ruimte, Moderne Wiskunde en Wiskunde voor het hoger onderwijs. Daarnaast ga ik misschien ook nog een cursus doen aan het James Boswell.
Wat zijn jullie meningen hier over?

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Wiskunde Opnieuw leren

Bericht door SafeX » 25 jun 2010, 14:02

Lukt het niet met v.d. Craats? Dat is het meest compact. Je moet wel alle opgaven maken. En je kan altijd met vragen komen.

Lorretta
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2010, 10:43

Re: Wiskunde Opnieuw leren

Bericht door Lorretta » 26 jun 2010, 09:53

Al die opdrachten zijn wel heerlijk, maar ik vind de stukjes uitleg een beetje te kort door de bocht voor iemand die er zo ontzettend lang uit is geweest. Getallen, algebra en getallenrijen gingen prima en was de uitleg ook goed voor mij, maar bij de vergelijkingen kom ik nu zo ongelooflijk vast te zitten. Maar gelukkig heb ik nu jullie ;)

Plaats reactie