Wiskunde leren.... vanaf 0

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
ti-wereld.nl
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 247
Lid geworden op: 24 aug 2008, 16:20
Contacteer:

Re: Wiskunde leren.... vanaf 0

Bericht door ti-wereld.nl » 10 jul 2010, 19:17

Op welke niveau heb je wiskunde gehad?

Gebruikersavatar
op=op
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1087
Lid geworden op: 23 apr 2010, 18:11

Re: Wiskunde leren.... vanaf 0

Bericht door op=op » 11 jul 2010, 07:39

Zo'n beetje de gehele middelbare school stof is te vinden in
http://staff.science.uva.nl/~craats/Bas ... nde2HP.pdf
Het begint eenvoudig en breidt zich steeds verder uit. Nadeel van dit document is dat er geen uitkomstenboekje bij is. Maar gelukkig zijn er forums waar je vragen kunt stellen.
Je kunt eventueel het boek ook kopen; dan heb je ook de antwoorden (achter in het boek).
http://staff.science.uva.nl/~craats/#project

Faas
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2010, 16:15

Re: Wiskunde leren.... vanaf 0

Bericht door Faas » 11 jul 2010, 08:25

@ti-wereld: ik heb geen idee. Ik zat in de brugklas in het jaar 1989. Had ook een vreselijk mens (nou ja dat vinden wij kids natuurlijk altijd wel) voor wiskunde :D.

@op=op: superbedankt. Het is mooi dat ik het zo even kan doorkijken, kan ik eventueel later tot koop overgaan. Ik heb deze boeken wel tweedehands aangeboden zien worden maar ja als je niet weet of het wat is....

Grappig overigens dat het begint met het griekse alfabet. Door mijn verloofde spreek/schrijf ik Grieks.

Ik ga eens even lekker alles doorkijken. Superbedankt alvast!!

Groetjes Hanifa

idefix
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 feb 2010, 18:27

Re: Wiskunde leren.... vanaf 0

Bericht door idefix » 17 jul 2010, 09:25

Ik ben in Basisboek wiskunde begonnen, ook als een wiskundige 0. Nog enkele bladzijden en ik kan aan "Deel VII: Calculus" beginnen. (ik heb door omstandigheden enkele maanden niet kunnen verderdoen)
Mijn uiteindelijke doel is het kunnen lezen van "An introduction to the theory of numbers" van Hardy en Wright. Op de achterflap staat dat er hiervoor niet meer kennis vereist is dan van een intelligente eerstejaarsstudent. Misschien zal het Basisboek hierin tekort schieten, maar wat het Basisboek bij mij vooral gedaan heeft, is mij "wiskundig zelfvertrouwen" geven. Ik blijk in staat te zijn oefeningen correct op te lossen (iets wat mij in het middelbaar zelden overkwam). Door dat zelfvertrouwen zal ik het misschien aandurven wat meer volledige werken (precalculus en calculus) onder handen te nemen.

pppp
Vast lid
Vast lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2010, 20:17

Re: Wiskunde leren.... vanaf 0

Bericht door pppp » 03 aug 2010, 21:52

merhaba abla, :p

een paar tips:
1 basis wiskunde van kees van den hoek (zeer nuttig basisboek)
2 basisboek wiskunde van craats (gratis even op googlen)
3 wiskunde voor het hoger onderwijs deel 0 en daarna deel 1
4 algebra demystified
5 precalculus demystified
6 geometry demystified
7 trigonometry demystified
8 calculus demystified
9 wortels van de wiskumde ( gratis moet je even op googlen)
10 wiswijs

persoonlijk kan ik de demystified boekjes erg aanraden deze zijn echter wel in het engels
als je dat lastig vindt zzou ik beginnen met het boek van van den hoek gevolgd door wiskumde voor het hoger onderwijs deel 0

succes

Plaats reactie