[Logica]Consistentie aantonen

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
rclaeys
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2010, 16:43

[Logica]Consistentie aantonen

Bericht door rclaeys » 11 okt 2010, 16:48

Ik begrijp niet hoe ik volgende consitentie aantoon. De opdracht luid toon aan dmv een calculationeel bewijs of een waarheidtabel:

Het systeem is in multiuser toestand als en slechts als het normaal werkt. Als het systeem normaal werkt, dan functioneert de kernel. De kernel functioneert niet of het systeem is in interruptmodus. Indien het systeem niet in multiuser toestand is, dan is het in interruptmodus. Het systeem is niet in interruptmodus.



Ik snap de kleine stukjes maar ik krijg ze niet in 1 hele zin waarvan ik de waarheid kan aantonen? Hoe begin ik eraan?

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: [Logica]Consistentie aantonen

Bericht door Sjoerd Job » 12 okt 2010, 10:14

rclaeys schreef:Ik begrijp niet hoe ik volgende consitentie aantoon. De opdracht luid toon aan dmv een calculationeel bewijs of een waarheidtabel:

Het systeem is in multiuser toestand als en slechts als het normaal werkt. Als het systeem normaal werkt, dan functioneert de kernel. De kernel functioneert niet of het systeem is in interruptmodus. Indien het systeem niet in multiuser toestand is, dan is het in interruptmodus. Het systeem is niet in interruptmodus.



Ik snap de kleine stukjes maar ik krijg ze niet in 1 hele zin waarvan ik de waarheid kan aantonen? Hoe begin ik eraan?
Je kan elke uitspraak een letter geven:
: Het systeem is in multiuser toestand
: Het systeem werkt normaal
: De kernel functioneert.
: Het systeem is in interuptmodus.
De zinnen luiden dan als volgt:






Door nu alle regels aan te plakken met -tekens, kom je op een uitspraak.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

rclaeys
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2010, 16:43

Re: [Logica]Consistentie aantonen

Bericht door rclaeys » 12 okt 2010, 12:51

Ok bedankt dit verduidelijkt de oefening voor mij.

Plaats reactie