Van HBO 1e jaar bouwkunde overstappen naar wiskundeopleiding

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
radiowendy
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2010, 17:59

Van HBO 1e jaar bouwkunde overstappen naar wiskundeopleiding

Bericht door radiowendy » 12 dec 2010, 18:21

Hallo iedereen,

Ik doe op dit moment HBO bouwkunde en ben 1e jaars alleen ik zit te twijfelen of ik hier wel verder mee wil.
Wiskunde was altijd mijn lievelingsvak geweest en vond ik leuk om te doen en stond ook gemiddeld een 8. Alleen ik heb er nooit over na gedacht om daar verder mee te studeren. Alleen sinds een paar weken realiseer ik me waarom doe ik dat niet, want ik vindt dat ook leuk om te doen. Eerst wou ik iets creatiefs, maar ik denk dat ik dat niet kan. Ik had voor bouwkunde gekozen vanwege dat er ook wiskunde en creatiefe in zat. Alleen nu zit ik te denken om HBO bedrijfswiskunde te doen, want om docent te worden zie ik niet zitten denk ik. Maar zou iemand hier mij iets meer kunnen vertellen dan alleen wat op hun site zelf staat. En ik zit er ook aan te denken om na mijn propedeuse naar de universiteit te gaan alleen is dat niet te zwaar denk ik en welke WO zou ik moeten volgen als ik niet alleen puur wiskunde wil doen maar ook andere dingen bij wil doen (dit klinkt misschien vaag).
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ow ja een klein dingetje, ik moet na de kerstvakantie hebben gekozen of ik in ieder geval met bouwkunde verder wil.

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: Van HBO 1e jaar bouwkunde overstappen naar wiskundeoplei

Bericht door arno » 12 dec 2010, 18:40

Neem eens contact op met de wiskundefaculteit van een universiteit bij jou in de buurt. Je zou eventueel ook eens op de website van die faculteit kunnen kijken om je zo een beeld te vormen van de mogelijkheden. Het is mogelijk om als wiskundige bij een bedrijf of een instelling te werken, dus het is niet zo dat je, als je wiskunde gestudeerd hebt, alleen een baan in het onderwijs zou kunnen vinden. Als de wetenschappelijke kant van de wiskunde je aanspreekt zou je ook kunnen overwegen om je uitsluitend op zuiver wetenschappelijk onderzoek te richten.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Plaats reactie