[NHL] Leraren opleiding wiskunde

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
LindaK73
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2011, 13:57

Re: [NHL] Leraren opleiding wiskunde

Bericht door LindaK73 » 10 jan 2011, 20:19

Dank je wel Marco. Vond je het zwaar? Het valt me eigenlijk tegen hoe groot het aandeel wiskunde is, de onderwerpen als pedagogiek en didactiek komen alleen naar voren in een vak dat over de stage gaat. Dat zal anders zijn geweest voor voltijd, maar ik ben toch benieuwd naar je reactie!
Werk je nu ook als docent wiskunde??

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: [NHL] Leraren opleiding wiskunde

Bericht door Marco » 11 jan 2011, 10:49

Ik vond het erg meevallen, voornamelijk omdat ik wel redelijk goed ben in wiskunde. Ik heb bij de voltijd veel mensen zien afvallen op het flinke stuk wiskunde wat je krijgt. Als je niet heel goed bent in wiskunde kan het wel zwaar worden, maar het is wel te doen, de hulp is goed. Didactiek en pedagogiek hadden ook bij de voltijd naar mijn gevoel op een wat lagere rangorde. Neemt niet weg dat de opleiding daar wel veel aan heeft gedaan, voornamelijk rond mijn afstuderen, dus toen had ik er niet zo veel meer aan.

Ik ben nu inderdaad werkzaam als docent wiskunde, bij Piter Jelles !mpulse. Je hoeft niet bang te zijn voor het krijgen van een baan. Je zult, als je eenmaal klaar bent of soms al eerder, meer aanbiedingen krijgen dan dat je aan kan ;)
Groeten, Marco

LindaK73
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2011, 13:57

Re: [NHL] Leraren opleiding wiskunde

Bericht door LindaK73 » 13 jan 2011, 19:39

Bedankt voor je reactie, goed om te horen! Ik heb vandaag een dag meegekeken op een vmbo, was erg leuk dus ik word steeds positiever om de overstap te gaan maken!

LindaK73
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2011, 13:57

Re: [NHL] Leraren opleiding wiskunde

Bericht door LindaK73 » 31 jan 2011, 21:57

Hey Marco, weet je ook wat de locatie is in Groningen voor de studie vanuit de NHL? Ik kan het op de site nergens vinden.
Groet Linda

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: [NHL] Leraren opleiding wiskunde

Bericht door Marco » 01 feb 2011, 16:14

Hmm, dat is geloof ik nieuw. Heb ik helaas geen verstand van!
Groeten, Marco

Plaats reactie