uitgebreide wiskunde

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
gauthier
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2011, 20:06

uitgebreide wiskunde

Bericht door gauthier » 12 dec 2011, 20:13

Hallo,

Ik zit nu in een hoge school. Ik heb totaal geen ervaring met wiskunde maar nu het ik alle wiskunde van in het middelbaar en dit moet ik allemaal leren in nog geen 3 maanden. In school krijgen wij wel lessen maar de leerkracht begint niet van het begin van een oefening omdat ze denkt dat we allemaal een basis hebben van wiskunde. Aangezien ik nooit wiskunde heb gehad versta ik er dus ook niets van. Bestaat er soms een site waar alles vanaf het begin word uitgelegd of moet ik zelf proberen uit te zoeken hoe een oefening in elkaar zit.

dank bij voorbaat
Gauthier

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door David » 12 dec 2011, 20:20

Hallo Gauthier,

Je kan hier je vraag over je opgave stellen; er is vast wel iemand die met je meedenkt.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

gauthier
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2011, 20:06

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door gauthier » 12 dec 2011, 20:24

Hoe bedoel je?

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door David » 12 dec 2011, 20:27

Je schreef:de leerkracht begint niet van het begin van een oefening
Je schreef:Bestaat er soms een site waar alles vanaf het begin word uitgelegd
Wellicht deze site. Je kan hier je opgave plaatsen of wat je niet begrijpt, en hier denkt wel iemand met je mee, begeleidt je.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

gauthier
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2011, 20:06

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door gauthier » 12 dec 2011, 20:28

azo. Deze site is enkel voor als je een probleem hebt met een wiskunde oefening.

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door David » 12 dec 2011, 20:32

Nou, een opgave of een onderwerp kan ons helpen waar te beginnen; beginnen we bij tellen, optellen, vermenigvuldigen, machtsverheffen, vergelijkingen,..? Misschien zijn er ook topics waarin je kan vinden wat je zoekt; er zijn meer mensen die hulp vragen.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

gauthier
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2011, 20:06

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door gauthier » 12 dec 2011, 20:40

dit zijn eigenlijk al de onderwerpen waar ik moeite mee heb:
goniometrie
driehoeken
matrices
stelsels
rechten en cirkels
Exponentiële en Logaritmische functies
Afgeleiden
Toepassingen op afgeleiden
Integralen
Toepassingen op Integralen

een hele hoop dus maar ik zal eerst nog eens goed kijken op het forum of ik er een uitleg over vind.

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door David » 12 dec 2011, 20:48

Zo'n lijst helpt goed; nu heb je begrensd wat je gaat doen. Heb je al gepland wat je wanneer wilt doen?
Hoe leer je; met toegepaste opgaven, bijv. halveringstijd berekenen en dat of een opgave: vind x zodat
log(x) = 100, zonder context?
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

gauthier
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2011, 20:06

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door gauthier » 12 dec 2011, 20:51

Ik probeer eigenlijk eerst de theorie te leren en deze dan toe te passen op oefeningen. Zal ik anders eens de cursus bijvoegen?

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door David » 12 dec 2011, 20:56

Goed, maar je hebt verschillende oefeningen; gegeven vergelijkingen die je moet oplossen of ook een omschrijving waar je zelf een vergelijking uit moet vinden, dat bedoelde ik meer.
Je cursus plaatsen helpt om te zien wat je doet en waar je specifieker moeite mee hebt, maar let op dat je geen copyright schendt.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

gauthier
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2011, 20:06

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door gauthier » 12 dec 2011, 21:11

Het lukt niet om de cursus in de bijlage te stoppen en wij krijgen zowel gegeven vergelijkingen als een omschrijving waar je een vergelijking moet uithalen.

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door David » 12 dec 2011, 22:01

Volgens mij kan je geen bijlagen bijvoegen, maar er staat dat het wel kan. Kan je anders een link plaatsen of uploaden via bijv.
http://www.mijnbestand.nl/?
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Kinu
Moderator
Moderator
Berichten: 1144
Lid geworden op: 22 okt 2010, 15:38

Re: uitgebreide wiskunde

Bericht door Kinu » 17 dec 2011, 17:31

gauthier schreef: Aangezien ik nooit wiskunde heb gehad versta ik er dus ook niets van.
Dit vind ik vrij problematisch. Nooit wiskunde gehad? Hoe ging het dan op middelbaar onderwijs?
Als je nooit wiskunde hebt gehad lijkt het onzinnig werk om ineens te beginnen met allerlei vergelijkingen e.d omdat je de basis mist. Dus welke basis heb je?

Plaats reactie