Slecht in wiskunde!

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
grilat
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2012, 11:40

Slecht in wiskunde!

Bericht door grilat » 28 jan 2012, 11:49

Hallo allemaal,
ik ben 13 jaar ( 2de middelbaar) , volg Grieks-Latijn en ik snap wiskunde niet goed :( .
Ik sta nu momenteel een 4.3.
Ik ben wel heel goed in talen, maar ik wil juist beter worden in wiskunde.
Ik wil het echt wel snappen, en ik studeer ook erg hard maar het lukt maar niet...
Ik ben echt bang dat ze me nu een B-attest gaan geven en dat ik een richting zou moeten zakken.
Grieks en Latijn doe ik echt heel graag en zou ik niet willen laten vallen.
Wie kan mij helpen?
Groeten,

Gebruikersavatar
barto
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 654
Lid geworden op: 07 jun 2011, 16:02

Re: Slecht in wiskunde!

Bericht door barto » 28 jan 2012, 12:11

Als je op school nieuwe formules tegenkomt, probeer te begrijpen waarvan ze komen of hoe je er ook zelf op had kunnen komen.
Als je meer inzicht wil krijgen in wiskunde, kan je dat oefenen op een website als http://www.usolvit.be/usolvit/. Je kan daar jouw eigen toets samenstellen en nadien je antwoorden controleren, of bekijken hoe je ze moet oplossen. De wiskunde daar verschilt wel wat van die op school, maar verbetert je wiskundige inzicht. Ik maak er zelf ook veel oefeningen.
Given that, by scientifical reasons, the state of an object is completely determined by the physical influence of its environment, the probability to roll six with a dice is either one or zero.

Kinu
Moderator
Moderator
Berichten: 1144
Lid geworden op: 22 okt 2010, 15:38

Re: Slecht in wiskunde!

Bericht door Kinu » 28 jan 2012, 12:13

Probeer extra uitleg te vragen aan klasgenoten en aan jouw leerkracht. Je leerkracht wordt tenslotte betaald om dergelijke dingen te doen. Dit is echt belangrijk!

grilat
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2012, 11:40

Re: Slecht in wiskunde!

Bericht door grilat » 28 jan 2012, 14:46

Bedankt voor de tips en de site.
Wel jammer dat er geen oefeningen zijn voor het 2de middelbaar , alleen vanaf het 3de middelbaar :(.
Zijn er nog mensen met tips?

Gebruikersavatar
barto
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 654
Lid geworden op: 07 jun 2011, 16:02

Re: Slecht in wiskunde!

Bericht door barto » 28 jan 2012, 16:05

grilat schreef:Wel jammer dat er geen oefeningen zijn voor het 2de middelbaar , alleen vanaf het 3de middelbaar :(.
Je kan ook bij VWO leerling gaan en als referentiegroep "Leerlingen uit het derde jaar middelbaar onderwijs (3 uur wiskunde)" kunnen kiezen...
Given that, by scientifical reasons, the state of an object is completely determined by the physical influence of its environment, the probability to roll six with a dice is either one or zero.

Plaats reactie