Wiskunde studeren in Nijmegen

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
aankomendstudent
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2012, 10:55

Wiskunde studeren in Nijmegen

Bericht door aankomendstudent » 18 mar 2012, 11:01

Beste,

Ik ben van plan om te starten met een universitaire Wiskunde studie, fundamentele Wiskunde.

Ivm met mijn woonplaats zou ik dit graag doen in Nijmegen. Echter vraag ik me af hoe de universiteit van Nijmegen op het gebied van de fundamentele Wiskunde aangeschreven staat.

Ik weet bv dat de universiteit Utrecht en Leiden goed aangeschreven staan vwb fundamentele Wiskunde.

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: Wiskunde studeren in Nijmegen

Bericht door arno » 18 mar 2012, 11:33

Ik weet niet wat je precies met fundamentele wiskunde bedoelt, maar als je wilt weten of Nijmegen datgene te bieden heeft wat jij zoekt raad ik je aan om de website van de wiskundefaculteit te raadplegen. Aan de hand van de inhoudelijke vakomschrijvingen die daar staan kun je dan zelf een oordeel vormen.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

aankomendstudent
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2012, 10:55

Re: Wiskunde studeren in Nijmegen

Bericht door aankomendstudent » 18 mar 2012, 11:38

Bedankt voor je reactie.

Met fundamentele wiskunde bedoel ik zuivere wiskunde (in tegenstelling tot toegepaste wiskunde).

De website had ik reeds onderzocht, maar bedankt voor de tip.
Het gaat mij juist om hoe goed die universiteit bekend staat op dat gebied, in vergelijking met andere universiteiten, dat zou ik graag willen weten.

Quirijn
Vast lid
Vast lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 mei 2012, 17:55

Re: Wiskunde studeren in Nijmegen

Bericht door Quirijn » 16 mei 2012, 23:33

Ik twijfel zelf tussen Leiden en Nijmegen. Zal er zelf ook nog eens naar op zoek gaan, laat het weten als ik meer weet.

Quirijn
Vast lid
Vast lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 mei 2012, 17:55

Re: Wiskunde studeren in Nijmegen

Bericht door Quirijn » 16 mei 2012, 23:33

... Als, gezien de datum, daar nog naar gekeken wordt.

Plaats reactie