VWO - wiskunde A of wiskunde B kiezen?

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
loes71
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:42

VWO - wiskunde A of wiskunde B kiezen?

Bericht door loes71 » 08 apr 2012, 18:45

Hoi,
Ik moet profiel kiezen nu ik in de derde zit. Het wordt een EM profiel, want ik ben heel slecht in scheikunde. Ik vind scheikunde ook niet leuk.
Nu zegt de school dat ik dan het beste Wiskunde A kan nemen, dat zou beter bij mijn profiel aansluiten. Maar ik wil eigenlijk Wiskunde B proberen, ik denk dat ik dat best kan, ik sta nu ook een 8 voor wiskunde en ik vind wiskunde het leukste vak na Engels.
Is Wiskunde B moeilijker als je geen natuurkunde hebt? Omdat ik echt nog niet weet wat ik wil worden wil ik Wiskunde B doen, ik hoop dat ik dan later misschien toch nog iets technisch/exact kan doen.
Groetjes!

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: VWO - wiskunde A of wiskunde B kiezen?

Bericht door arno » 08 apr 2012, 19:58

Als je een exacte of een technische studie overweegt kun je beter Wiskunde B kiezen.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Gebruikersavatar
op=op
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1087
Lid geworden op: 23 apr 2010, 18:11

Re: VWO - wiskunde A of wiskunde B kiezen?

Bericht door op=op » 09 apr 2012, 15:21

loes71 schreef: Is Wiskunde B moeilijker als je geen natuurkunde hebt?
Kort antwoord: Nee.

chopperenzo
Vast lid
Vast lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:50

Re: VWO - wiskunde A of wiskunde B kiezen?

Bericht door chopperenzo » 17 apr 2012, 16:37

KIES WISKUNDE B!!

Ik kon helaas geen wisk b kiezen met EM, en nu zit ik in 6V, en zijn de toelatingstoetsen voor de Economische studies onzettend moeilijk.

Zeker als je denkt dat je het aankunt.

Plaats reactie