rekenpuzzel

Heb je een leuke wiskunde puzzel of een mooi vraagstuk gevonden en wil je die met ons delen? Post het hier.
Plaats reactie
parko
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 dec 2014, 18:41

rekenpuzzel

Bericht door parko » 23 jan 2015, 12:07

heb een tijdje geleden een nieuw type rekenpuzzel gemaakt maar hiervoor is een foto nodig. is gebasseerd op de roostervermenigvuldiging, dus zuiver rekenwerk.

zal een link plaatsen naar een rekenpuzzel op mijn site http://roberts-roosters.be/viewtopic.php?f=58&t=25
als dit niet mag gelieve dit berichtje te verwijderen.
je mag altijd de raadsels van mijn site plukken en naar hier zetten zonder bronvermelding

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: rekenpuzzel

Bericht door David » 23 jan 2015, 14:27

Ik heb geen bezwaar tegen de link. Alleen de bedoeling van de puzzel was me niet zo duidelijk, maar wat verder lezen op je site gaf meer duidelijkheid. Wat voor eisen stel je aan je puzzel? Bestaan van een oplossing? Één unieke oplossing hebben?
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

parko
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 dec 2014, 18:41

Re: rekenpuzzel

Bericht door parko » 23 jan 2015, 16:47

David schreef:Ik heb geen bezwaar tegen de link. Alleen de bedoeling van de puzzel was me niet zo duidelijk, maar wat verder lezen op je site gaf meer duidelijkheid. Wat voor eisen stel je aan je puzzel? Bestaan van een oplossing? Één unieke oplossing hebben?


normaal probeer ik te zorgen dat er enkel een unieke oplossing mogelijk is, maar bij gecodeerde is dat soms moeilijk uit te sluiten.

Plaats reactie