Help zo snel mogelijk aub

Heb je een leuke wiskunde puzzel of een mooi vraagstuk gevonden en wil je die met ons delen? Post het hier.
Plaats reactie
Jonas1445
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2018, 17:13

Help zo snel mogelijk aub

Bericht door Jonas1445 » 04 mar 2018, 18:54

Zie: https://ibb.co/eOQ2Q7

Dit hoort bij de sinusregel.

Alvast bedankt,
Mvg

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: Help zo snel mogelijk aub

Bericht door arno » 04 mar 2018, 21:34

Kijk eens of je verder komt door buitenhoeken van de gegeven driehoeken te vinden. Mogelijk lukt het om dan een aantal nog niet bekende hoeken alsnog te kunnen berekenen. Aan de hand daarvan moet het dan mogelijk zijn om nog een aantal ontbrekende lengten te berekenen, zodat je daarmee uiteindelijk de gevraagde hoogte kunt berekenen.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Jonas1445
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2018, 17:13

Re: Help zo snel mogelijk aub

Bericht door Jonas1445 » 04 mar 2018, 21:41

Bedankt voor uw antwoord!

Ik heb uren zitten te kijken maar heb geen andere hoek gevonden om te berekenen...
Mag ik een hint aub?


Alvast bedankt!

Jonas1445
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2018, 17:13

Re: Help zo snel mogelijk aub

Bericht door Jonas1445 » 04 mar 2018, 21:42

arno schreef:Kijk eens of je verder komt door buitenhoeken van de gegeven driehoeken te vinden. Mogelijk lukt het om dan een aantal nog niet bekende hoeken alsnog te kunnen berekenen. Aan de hand daarvan moet het dan mogelijk zijn om nog een aantal ontbrekende lengten te berekenen, zodat je daarmee uiteindelijk de gevraagde hoogte kunt berekenen.
edankt voor uw antwoord!

Ik heb uren zitten te kijken maar heb geen andere hoek gevonden om te berekenen...
Mag ik een hint aub?

Jonas1445
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2018, 17:13

Re: Help zo snel mogelijk aub

Bericht door Jonas1445 » 04 mar 2018, 21:56

arno schreef:Kijk eens of je verder komt door buitenhoeken van de gegeven driehoeken te vinden. Mogelijk lukt het om dan een aantal nog niet bekende hoeken alsnog te kunnen berekenen. Aan de hand daarvan moet het dan mogelijk zijn om nog een aantal ontbrekende lengten te berekenen, zodat je daarmee uiteindelijk de gevraagde hoogte kunt berekenen.
Kan het dat ik met BC een rechthoekige driehoek moet vormen en zo 180-108-60? En dit is de hoekgroote van C?

Jonas1445
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2018, 17:13

Re: Help zo snel mogelijk aub

Bericht door Jonas1445 » 04 mar 2018, 22:06

arno schreef:Kijk eens of je verder komt door buitenhoeken van de gegeven driehoeken te vinden. Mogelijk lukt het om dan een aantal nog niet bekende hoeken alsnog te kunnen berekenen. Aan de hand daarvan moet het dan mogelijk zijn om nog een aantal ontbrekende lengten te berekenen, zodat je daarmee uiteindelijk de gevraagde hoogte kunt berekenen.
Ik heb het gevonden. Bedankt voor....

Plaats reactie