Halve cirkel met radius 1 naar vlakke lijn van lengte 2

Heb je een leuke wiskunde puzzel of een mooi vraagstuk gevonden en wil je die met ons delen? Post het hier.
Plaats reactie
marilynliddell
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2018, 08:01

Halve cirkel met radius 1 naar vlakke lijn van lengte 2

Bericht door marilynliddell » 14 jul 2018, 08:02

Hoi Beste Lezer... dankjewel....

ik ben in een programma iets aan het maken waarvoor ik het nodig heb om te begrijpen hoe ik van een cirkel met een radius 1, tot een positie en grote dien te komen van een 2e cirkel die 2 overstaande punten op een cirkel doorkruisen

de gele lijn is tot waar ik ben..... na 3 dagen speuren in het land der leken mogelijkheden
de code rechts is hoe ik het doe, misschien dat je het direct begrijpt, en anders geef ik graag verdere uitleg

het idee is dus dat ik aan het einde met de onderste slider aan kan geven tot welke hoogte de boog gaat.... vul ik in de onderste slider 1 in dan heb ik 2 identieke overlappende cirkels
dat is het plan en mijn puzzel.....

dus ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen en anders me tips zouden kunnen geven in welke richting ik dien te zoeken, want met de leken termen die ik heb om in google in te voeren kom ik niet veel verder....... ;-)

de gele lijn zou nu dus eigenlijk op de 1 tiende van de kleine cirkel dien te staan....!!!

dankjewel alvast voor je tijd.....

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: Halve cirkel met radius 1 naar vlakke lijn van lengte 2

Bericht door arno » 14 jul 2018, 11:42

Zie voor het uploaden van afbeeldingen en bestanden viewtopic.php?f=15&t=5039
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Plaats reactie