Je mag alle cijfers in alle combinaties zetten (123 + 45) 12 * 54 etc , als er maar samen 610 uitkomt ...
1 2 3 4 5 ---) 610 ?
1 2 3 4 5 610
Re: 1 2 3 4 5 610
Mag je de volgorde van de cijfers veranderen?
Welke bewerkingen zijn toegestaan?
optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen, machtsverheffing, logaritme, faculteit, dubbelfaculteit...?
(Misschien beter eerst zelf wat proberen voor een programmaatje te laten draaien, dan is de lol eraf )
Welke bewerkingen zijn toegestaan?
optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen, machtsverheffing, logaritme, faculteit, dubbelfaculteit...?
(Misschien beter eerst zelf wat proberen voor een programmaatje te laten draaien, dan is de lol eraf )
Given that, by scientifical reasons, the state of an object is completely determined by the physical influence of its environment, the probability to roll six with a dice is either one or zero.
Re: 1 2 3 4 5 610
f(n) is het nde element van de rij van fibonacci.
f(1 + 2 + 3 + 4 + 5) = 610. Mag dat?
f(1 + 2 + 3 + 4 + 5) = 610. Mag dat?
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
Re: 1 2 3 4 5 610
Wat heeft de rij van Fibonacci (1,1,2,3,5,8,13,...) hiermee te maken?
Re: 1 2 3 4 5 610
Zie notatie van David.hosspf schreef:Wat heeft de rij van Fibonacci (1,1,2,3,5,8,13,...) hiermee te maken?
Als f(1)=1 en f(2)=1, wat is dan f(15) ?
Re: 1 2 3 4 5 610
153 X 4 = 612 - 2 = 610
153 4 2 Gebruikte nr
153 4 2 Gebruikte nr
Re: 1 2 3 4 5 610
Zulke notatie leerde ik op de basisschool. Kleine "machientjes" "veranderden" een nummer door bijvoorbeeld te vermenigvuldigen. De machientjes achter elkaar gaven de uitkomst. Op de middelbare school werd het dan breien genoemd. Eigenlijk zeg je 153 X 4 = 610, wat je denk ik niet bedoelt.Rambo63 schreef:153 X 4 = 612 - 2 = 610
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)