Zoek de fout !

Heb je een leuke wiskunde puzzel of een mooi vraagstuk gevonden en wil je die met ons delen? Post het hier.
TD
Moderator
Moderator
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 sep 2005, 23:22

Bericht door TD » 21 apr 2007, 17:48

Wat is een paradox voor jou? Ik dacht dat het een schijnbare tegenstelling was.

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 21 apr 2007, 18:24

dat is zeker waar, maar onlogisch maar waar is voor mij niet gelijk aan een schijnbare tegenstelling.

ik vind het wel logisch, maar dat is gezeur, dus zoals in vorige post, je hebt gelijk.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 22 apr 2007, 17:30

pa·ra·dox (de ~ (m.), ~en)
1 schijnbare tegenspraak [bv. het geluid van de stilte, vele eersten zullen de laatsten zijn]

pa·ra·doxaal (bn.)
1 schijnbaar tegenstrijdig

pa·ra·doxie (de ~ (v.))
1 het paradox zijn => tegenstrijdigheid
Ik sluit me aan bij de opmerking 'paradoxaal'. Lijkt me hier wel terecht...
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 22 apr 2007, 21:53

we zijn zo blij dat ook spuit elf nog even komt vertellen wat hij er van vindt. Leren jullie bij die docenten opleiding niet wanneer je je mond gewoon moet houden?
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
Dinkydau
Vast lid
Vast lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 feb 2007, 17:33
Locatie: Klaud
Contacteer:

Bericht door Dinkydau » 29 apr 2007, 14:26

pa·ra·dox (de ~ (m.), ~en)
1 schijnbare tegenspraak [bv. het geluid van de stilte, vele eersten zullen de laatsten zijn]

pa·ra·doxaal (bn.)
1 schijnbaar tegenstrijdig

pa·ra·doxie (de ~ (v.))
1 het paradox zijn => tegenstrijdigheid
Dat is grappig, die 2 voorbeelden die ze geven kunnen namelijk wel kloppen.
Het geluid van de stilte kan als je moeilijk doet niet maar het kan wel.
Als het helemaal stil is in je kamer hoor je altijd nog een pieptoon, vooral 's nachts als niemand lawaai maakt.
En mensen die eerste zijn kunnen ook laatste zijn, namelijk als je een race doet ofzo en je komt allemaal tegelijk aan, niet dat dat precies kan maar stel dat het wel kan, dan zijn vele eersten ook de laatste.
Of nog beter: Als je ooit een wedstrijd hebt gewonnen en je bent bij de volgende wedstrijd laatste ben je ook een eerste die de laatste is, als er daar veel van zijn kan het ook.

Edit: Ik heb even naar dat eerste raadsel gekeken maar daar doen ze net alsof -1 een wortel heeft, dat kan nooit want het is een negatief getal.

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 29 apr 2007, 14:38

tis altijd fijn als mensen zich met dingen bemoeien waar iedereen op zit te wachten, helemaal als het al een week geleden is!
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 30 apr 2007, 14:08

Hugo schreef:we zijn zo blij dat ook spuit elf nog even komt vertellen wat hij er van vindt. Leren jullie bij die docenten opleiding niet wanneer je je mond gewoon moet houden?
Hugo schreef:tis altijd fijn als mensen zich met dingen bemoeien waar iedereen op zit te wachten, helemaal als het al een week geleden is
Wat ben je toch ook een heerlijk positief ingesteld individu...
Fijn dat je andere mensen altijd in hun waarde laat...
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 30 apr 2007, 14:56

luijs schreef:Wat ben je toch ook een heerlijk positief ingesteld individu...
Fijn dat je andere mensen altijd in hun waarde laat...
Tja dat krijg je als mensen zich met van alles gaan bemoeien wat ze niet aan gaat.

verder laat ik andere mensen niet altijd in hun waarde(inderdaad), dat zou jij ook niet moeten doen, dan was het niet zo'n zooitje in dit land
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

boZZy
Vast lid
Vast lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 apr 2007, 21:47

Bericht door boZZy » 30 apr 2007, 15:44

Hugo schreef:
luijs schreef:Wat ben je toch ook een heerlijk positief ingesteld individu...
Fijn dat je andere mensen altijd in hun waarde laat...
Tja dat krijg je als mensen zich met van alles gaan bemoeien wat ze niet aan gaat.

verder laat ik andere mensen niet altijd in hun waarde(inderdaad), dat zou jij ook niet moeten doen, dan was het niet zo'n zooitje in dit land
Moet ik me dan gelukkig prijzen met zo'n persoon als jij die in mijn topic (:lol:) mensen komt ambeteren...?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 30 apr 2007, 16:29

jouw topic? verder val ik niemand lastig, ik zeg dingen en verdedig mijn standpunt, als je dat lastig vallen(gewoon nederlands voor ambeteren) vind moet je dat zelf maar weten.

of je blij moet zijn met mij? jij niet hoor, dat ben ik zelf wel, daar heb ik anderen niet voor nodig.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
pppoeppp
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2007, 15:38
Locatie: Renkum

Re: Zoek de fout !

Bericht door pppoeppp » 11 okt 2007, 19:09

Ik ken zelf ook nog een leuke foet :D , 2=1:






nu kun je (a-b) tegenover elkaar wegstrepen.
dan staat er:






:idea: het antwoord: :idea:
als je iets keer nul doet komt er altijd nul uit. in deze som heb ik 2 x 0 EN 1 x 0 gedaan.
allebei dus nul. als je dan de nul weghaalt staat er: a + b = b oftewel: 1 + 1 = 1 / 2 = 1. :P
KLIK HIER! habbo hotel!

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Zoek de fout !

Bericht door Marco » 14 okt 2007, 12:47

Je hebt dus gedeeld door 0 aan beide kanten, en dat mag niet!
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
di nucci
Vast lid
Vast lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2007, 17:09
Locatie: spijkenisse

Re:

Bericht door di nucci » 19 nov 2007, 21:54

Hugo schreef:
luijs schreef:Wat ben je toch ook een heerlijk positief ingesteld individu...
Fijn dat je andere mensen altijd in hun waarde laat...
Tja dat krijg je als mensen zich met van alles gaan bemoeien wat ze niet aan gaat.

verder laat ik andere mensen niet altijd in hun waarde(inderdaad), dat zou jij ook niet moeten doen, dan was het niet zo'n zooitje in dit land

tis al een tijdje geleden maar hier mijn gewaardeerde commentaar :P
jij zei dat mensen zich er niet mee moesten bemoeien zoek dan een andere manier om te comuniceren en doe het niet over een opengesteld forum 0_o
dat moest er even uit
1 lijkt weinig 100% lijkt veel toch kan 1 ook 100% zijn....

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Re: Zoek de fout !

Bericht door Hugo » 19 nov 2007, 23:07

tis al zolang geleden, maar ik blijf er slecht tegen kunnen als mensen onjuistheden gaan uiten. Ik zeg niet dat mensen zich er niet mee moeten bemoeien, dat moeten ze zelf weten, alleen dat mijn reactie daarvan een gevolg was, en als dat ze niet bevalt, DAN moeten ze zich er niet mee bemoeien.

maar tis tijd voor een slotje op dit onderwerp, is totaal ontspoord.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gesloten