polygonen maken

Matrixrekenen, vectorruimten, groep-en ringstructuren, (lineaire) tranformaties.
joshka
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2013, 10:29

polygonen maken

Bericht door joshka » 18 jan 2013, 10:56

Hallo,
Ik heb een methode gevonden om een negenhoek en een zevenhoek te maken met passer en liniaal die mij beter, eenvoudiger en natuurlijker lijken dan de bekende methoden te vinden op het internet. Ik zou graag beide willen laten doorrekenen op hoe accuraat ze zijn. Als je dat kunt stuur ik je graag de files toe. De methode is beschreven met tekeningen gemaakt in word. In die zin zijn ze niet accuraat, maar ik heb helaas nog geen betere hulpmiddelen onder de knie. Hoe dan ook de beide methoden zien er uit alsof ze een hoge graad van accuraatheid hebben. Ik hoop dat het je duidelijk is dat ik alle verhalen ken over hoe onmogelijk het is om 7 en 9-hoeken te maken met alleen een passer en liniaal is. Die discussie hoeven we niet te voeren.

Door het maken ervan heb ik het idee dat die methoden ook duidelijk maken dat in principe elke polygoon moet zijn te maken als natuurlijke correlatie tussen punten, ook alle zogenaamde onmogelijke. Het is een soort lateraal denken wat ik gebruik, maar natuurlijk ook met de nodige trial and error. Of mijn gedachtegang klopt weet ik niet en ik zou dit graag willen bespreken met een goede wiskundige.
Indien je interesse hebt, dan kun je me ook privé benderen via j.hoebe at hedronsciences.nl

alvast bedankt,
Joshka

Plaats reactie