een nieuw soort geometrie

Matrixrekenen, vectorruimten, groep-en ringstructuren, (lineaire) tranformaties.
Plaats reactie
joshka
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2013, 10:29

een nieuw soort geometrie

Bericht door joshka » 18 jan 2013, 11:06

Hallo,
ik heb een geometrie ontwikkeld op basis van 3-simplexes die vergelijkbaar is met harde bollen wiskunde. Ik heb vele modellen gemaakt en een theorie ontwikkeld hoe specifieke vormen zich opbouwen op basis van de regelmatige tetrahedron en 3-simplexes. Ik heb daardoor gezien hoe bepaalde vormen natuurlijk kunnen ontstaan en veranderen door het gebruik maken van bepaalde rekenregels. een ervan noem ik de wet van harmonie. Met deze geometrie kun je onder andere zien wat quasi kristallen zouden kunnen zijn, wat de natuurlijke verhoudingen zijn van moleculen, wat mogelijke nieuwe moleculen zouden kunnen zijn en nog veel meer. Omdat ik geen wiskundige ben, zoek ik iemand die dit zou kunnen doorrekenen en die ook geïnteresseerd is om het geheel samen met mij verder uit te werken.

Ik ben heel benieuwd.
Hartelijke groet,
Joshka

drivici
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2012, 08:42

Re: een nieuw soort geometrie

Bericht door drivici » 31 okt 2013, 08:35

Beste Joshka, we zijn bijna en jaar verder en ik zie dat er nog geen reactie is gekomen, als lotgenoot (geen wiskundige) en ontdekker van de foute cirkel van da Vinci (waardoor de hele tekening opeens totaal geometrisch wordt)voel ik dat er weinig of geen hulp komt uit de wiskunde, laat staan enige interresse, is er een website over uw werk?, hier is de mijne; www.neermanfernand.com

Plaats reactie