sorry ik kom er niet uit ik ben helemaal in de war
ik denk dat ik het opgeef
Hulp nodig ik zit vast :(
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
Dus je hebt zelfs geen boek ...
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
jawel ik stuurde nog een foto maar ik heb het alSafeX schreef:Dus je hebt zelfs geen boek ...
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
David schreef:De cijfers uit de tabel zijn wel cruciaal voor het oplossen van de vraag!
Alle leerlingen met een verkeersdiploma hebben een zwemdiploma. Dus laten we de verkeersdiploma's buiten beschouwing, net als de zin 'Alle leerlingen die een verkeersdiploma hebben, hebben een zwemdiploma'.
Blijft het probleem over:
Hoeveel leerlingen hebben een EHBO-diploma EN een zwemdiploma?Klas 3A heeft 24 leerlingen.
In het bezit van een EHBO-diploma: 4
In het bezit van een zwemdiploma : 20
Eén leerling in klas 3A heeft wel een EHBO-diploma, maar geen zwemdiploma.
Hoeveel leerlingen hebben minstens een van de diploma's?
Als je alle leerlingen die minstens een van de twee diploma's heeft telt, hoeveel leerlingen tel je dan dus dubbel?
Hoeveel unieke leerlingen hebben dan eigenlijk een diploma?
Hoeveel dus niet?
Welk percentage van het totaal aantal leerlingen is dat?
Dankje door dit heb ik er een andere kijk op gekregen
Totaal aantal diploma's zijn: 10 (verkeers) + 4 (ehbo) + 20 (zwem) = 34
34 diploma’s waarvan er 13 leerlingen 2 diploma’s hebben. (er van uitgaande dat er geen leerlingen een EHBO en verkeersdiploma hebben).
34 – 13 = 21 leerlingen hebben een diploma. Dit geeft dat 3 leerlingen geen diploma hebben.
3 leerlingen van de 24 is een percentage van: 3/24x100% = 12,5%
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
iedereen bendakt voor de snelle hulp
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
Ok, maar je begon met een zeer onduidelijke vraagstelling (er ontbraken nogal wat gegevens) ...
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
Goed bezigkillmyday schreef:Dankje door dit heb ik er een andere kijk op gekregen
Als je dit alles meer door hebt, zal je wellicht aan het begin kunnen zien welke informatie je allemaal *echt* nodig hebt om een vraag te kunnen oplossen.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)