Hulp nodig ik zit vast :(
Hulp nodig ik zit vast :(
Hallo,
ik heb hulp nodig bij de volgende opdracht
ik zit hier vast om de een of andere reden
als het kan zou ik graag het antwoord willen en hoe het berekend is
In klas 3A zitten 24 leerlingen. Een leerling in klas 3A heeft wel een EHBO-diploma, maar geen zwemdiploma. Alle leerlingen die een verkeersdiploma hebben, hebben ook een zwem-diploma. Laat met een berekening zien hoeveel procent van de leerlingen in klas 3A geen van de drie diploma's heeft.
ik zat te denken aan Venn-diagrammen maar kom er gewoon niet uit T^T
ik heb hulp nodig bij de volgende opdracht
ik zit hier vast om de een of andere reden
als het kan zou ik graag het antwoord willen en hoe het berekend is
In klas 3A zitten 24 leerlingen. Een leerling in klas 3A heeft wel een EHBO-diploma, maar geen zwemdiploma. Alle leerlingen die een verkeersdiploma hebben, hebben ook een zwem-diploma. Laat met een berekening zien hoeveel procent van de leerlingen in klas 3A geen van de drie diploma's heeft.
ik zat te denken aan Venn-diagrammen maar kom er gewoon niet uit T^T
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
Prima. hoeveel verzamelingen heb je en hoe noem je ze ...killmyday schreef: ik zat te denken aan Venn-diagrammen maar kom er gewoon niet uit T^T
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
SafeX schreef:Prima. hoeveel verzamelingen heb je en hoe noem je ze ...killmyday schreef: ik zat te denken aan Venn-diagrammen maar kom er gewoon niet uit T^T
eerlijk op dit moment niks meer
ik zat hier al sins maandag over na te denken en heb alle berekeningen we gegooid omdat ik er niet uit kwam
vandaar dat ik het hier vraag ik heb op dit moment om het zo maar te noemen een brain freez
trouwens bedankt voor de snelle reactie
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
Je wilt een Venn-diagram gebruiken, hoeveel verzamelingen ... , begin bv met EHBO noem dat E, welke twee nog meer ...
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
ik heb ze Ehbo \ zwm \ en verkeer genoemtSafeX schreef:Je wilt een Venn-diagram gebruiken, hoeveel verzamelingen ... , begin bv met EHBO noem dat E, welke twee nog meer ...
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
maar ook al gebruik ik een Venn-diagrammen dan weet ik nog niet hoeveel procent
ik snap me zelf niet om het zo maar te zeggen
ik snap me zelf niet om het zo maar te zeggen
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
Je geeft geen antwoord op de vragen ...
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
SafeX schreef:Je geeft geen antwoord op de vragen ...
kijk dit bedoel ik dus
ik snap er zelf niks meer van
dit is ook de eerste keer dat ik iets online moet vragen voor mij
zou je mij alsjeblieft het antwoord kunnen geven dan kan ik bekijken hoe het berekend is en zal ik het snappen ik ben namelijk zelf super slecht in wiskunde
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
Ok, hoe ziet een Venn-diagram eruit met twee verzamelingen A en B ...
Heb je een boek met vb?
Heb je een boek met vb?
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
nee ik hoef het ook niet perse in Venn-diagram te doen alleen dat werd mij verteld dat dat het beste wasSafeX schreef:Ok, hoe ziet een Venn-diagram eruit met twee verzamelingen A en B ...
Heb je een boek met vb?
ik moet alleen laten zien hoe ik de vraag bereken
Laatst gewijzigd door killmyday op 07 okt 2015, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergevorderde
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
- Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
Leerlingen die een verkeersdiploma hebben, hebben ook een zwemdiploma. Leerlingen met een EHBO-diploma hebben geen zwemdiploma. Ze hebben dan ook geen verkieersdiploma. Leerlingen die geen EHBO-diploma of verkeersdiploma hebben, hebben ook geen zwemdiploma. Je hebt dus te maken met de volgende mogelijkheden:killmyday schreef:In klas 3A zitten 24 leerlingen. Een leerling in klas 3A heeft wel een EHBO-diploma, maar geen zwemdiploma. Alle leerlingen die een verkeersdiploma hebben, hebben ook een zwemdiploma. Laat met een berekening zien hoeveel procent van de leerlingen in klas 3A geen van de drie diploma's heeft.
-geen diploma
-alleen EHBO
-verkeersdiploma en zwemdiploma.
Probeer nu eens om aan de hand hiervan een Venndiagram samen te stellen.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
heb je toevallig de foto gezien?arno schreef:Leerlingen die een verkeersdiploma hebben, hebben ook een zwemdiploma. Leerlingen met een EHBO-diploma hebben geen zwemdiploma. Ze hebben dan ook geen verkieersdiploma. Leerlingen die geen EHBO-diploma of verkeersdiploma hebben, hebben ook geen zwemdiploma. Je hebt dus te maken met de volgende mogelijkheden:killmyday schreef:In klas 3A zitten 24 leerlingen. Een leerling in klas 3A heeft wel een EHBO-diploma, maar geen zwemdiploma. Alle leerlingen die een verkeersdiploma hebben, hebben ook een zwemdiploma. Laat met een berekening zien hoeveel procent van de leerlingen in klas 3A geen van de drie diploma's heeft.
-geen diploma
-alleen EHBO
-verkeersdiploma en zwemdiploma.
Probeer nu eens om aan de hand hiervan een Venndiagram samen te stellen.
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
ik voel me echt een sukkel op dit moment want ik weet dat het antwoord niet zo moeilijk is
ik ben je er dankbaar als je mij hier op het antwoord geeft
het hoeft niet in Venndiagram
ik ben je er dankbaar als je mij hier op het antwoord geeft
het hoeft niet in Venndiagram
Re: Hulp nodig ik zit vast :(
De cijfers uit de tabel zijn wel cruciaal voor het oplossen van de vraag!
Alle leerlingen met een verkeersdiploma hebben een zwemdiploma. Dus laten we de verkeersdiploma's buiten beschouwing, net als de zin 'Alle leerlingen die een verkeersdiploma hebben, hebben een zwemdiploma'.
Blijft het probleem over:
Hoeveel leerlingen hebben minstens een van de diploma's?
Als je alle leerlingen die minstens een van de twee diploma's heeft telt, hoeveel leerlingen tel je dan dus dubbel?
Hoeveel unieke leerlingen hebben dan eigenlijk een diploma?
Hoeveel dus niet?
Welk percentage van het totaal aantal leerlingen is dat?
Alle leerlingen met een verkeersdiploma hebben een zwemdiploma. Dus laten we de verkeersdiploma's buiten beschouwing, net als de zin 'Alle leerlingen die een verkeersdiploma hebben, hebben een zwemdiploma'.
Blijft het probleem over:
Hoeveel leerlingen hebben een EHBO-diploma EN een zwemdiploma?Klas 3A heeft 24 leerlingen.
In het bezit van een EHBO-diploma: 4
In het bezit van een zwemdiploma : 20
Eén leerling in klas 3A heeft wel een EHBO-diploma, maar geen zwemdiploma.
Hoeveel leerlingen hebben minstens een van de diploma's?
Als je alle leerlingen die minstens een van de twee diploma's heeft telt, hoeveel leerlingen tel je dan dus dubbel?
Hoeveel unieke leerlingen hebben dan eigenlijk een diploma?
Hoeveel dus niet?
Welk percentage van het totaal aantal leerlingen is dat?
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)