moeilijkheidsgraad SEs

Wiskunde is niet alleen een vak op school. Kom je ergens in de praktijk (bijvoorbeeld tijdens je werk) een wiskundig probleem tegen dan kun je hier om hulp vragen.
Plaats reactie
giovanni68
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2017, 13:53

moeilijkheidsgraad SEs

Bericht door giovanni68 » 23 dec 2017, 14:50

Ik heb een algemene vraag over de moeilijkheidsgraads van de SEs wiskunde op de MAVO en weet niet precies waar ik dit in de forum moest plaatsen.

Zijn alle SEs even moeilijk? Zo niet, welke is dan de moeilijkste? Ik heb namelijk een zoon in het examenjaar.

Graag reacties van studenten en ervaren docenten. Alvast bedankt!

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: moeilijkheidsgraad SEs

Bericht door arno » 23 dec 2017, 16:08

Als het goed is heeft jouw zoon voor ieder SE een overzicht gekregen van de tijdens dat SE getoetste stof. Op grond daarvan kan hij dus voor zichzelf precies nagaan met welke onderdelen hij de meeste moeite heeft en welke onderdelen het gemakkelijkst zijn. Het laatste SE omvat de gehele examenstof en zal qua moeilijkheidsgraad met het examen overeenkomen. Als jouw zoon zorgvuldig de stof bijhoudt en met name voldoende oefent op de voor hem lastigere onderdelen kun je er van uitgaan dat het SE voor jouw zoon verder geen problemen zal opleveren.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

giovanni68
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2017, 13:53

Re: moeilijkheidsgraad SEs

Bericht door giovanni68 » 29 dec 2017, 18:23

dankjewel Arno

Plaats reactie