waarde bepaling in functie

Wiskunde is niet alleen een vak op school. Kom je ergens in de praktijk (bijvoorbeeld tijdens je werk) een wiskundig probleem tegen dan kun je hier om hulp vragen.
dijkstra
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2012, 23:52

waarde bepaling in functie

Bericht door dijkstra » 13 mar 2012, 00:21

Ik ben op zoek naar iemand die aan de hand van het waarde verloop (verval) van een product een formule kan opzetten.
Hierbij dient de aanschafwaarde als uitgangspunt, uitgezet tegen de tijd.
Het verloop is uiteraard niet rechtlijnig, maar zal als een logaritme verlopen, waarbij de waarde nooit de 0 lijn passeert.
Het verval is in het begin het grootst en wordt naar mate de tijd verstrijkt steeds geringer. Standaard data welke gebruikt dient te worden voor de opstelling van de formule wordt aangeleverd. Van de data mag een gemiddelde worden bepaalt. De formule dient zo zorgvuldig mogelijk de data te volgen.
Na de genoemde formule zal er over de uitkomst nog een aantal reducties verwerkt moeten kunnen worden, die prijsbepalend zijn. Dit is de moeilijkheid niet, aangezien dit enkel een keer som zal zijn (uitkomst * 90% * 80% etc).
Neem contact met mij op indien je begrijpt wat ik bedoel en dit op kunt lossen. Indien het je lukt, geldt een nader af te spreken vergoeding.

Plaats reactie