Ad blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties weer te geven aan onze bezoekers. Overweeg alstublieft ons te steunen door uw advertentieblokkering op onze website uit te schakelen. of een lidmaatschap aan te kopen
Post hier al je algemene vragen over wiskunde in het voortgezetonderwijs /1ste graad ASO-TSO-BSO.
-
wis
- Nieuw lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 08:40
Bericht
door wis » 10 apr 2006, 18:04
Hallo, ik heb de volgende breuk gekregen:
Nu heb ik deze als volgt uitgewerkt, alleen is het antwoord niet helemaal goed. Kan je mij vertellen waar ik de fout in ga??
Om het duidelijker te maken voor me zelf schrijf ik het 2 keer:
Dan ga ik de haakjes uitwerken en hou ik dit over:
Bijelkaar geteld hou ik dit over:
Dat is dan me antwoord
Terwijl dit het antwoord is in het antwoordenblad:
Waar ga ik nu de fout mee in??
Laatst gewijzigd door
wis op 10 apr 2006, 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
wis
- Nieuw lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 08:40
Bericht
door wis » 10 apr 2006, 18:18
Ow wacht even ik zie al een gedeelte:
is natuurlijk hetzelfde als 4 hele. Alleen zou ik er dan
van maken, terwijl hij er
van heeft gemaakt.
Ik snap alleen niet hoe hij daar dan aan komt...
-
SafeX
- Moderator
- Berichten: 14278
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 10 apr 2006, 18:31
wis schreef:Hallo, ik heb de volgende breuk gekregen:
Nu heb ik deze als volgt uitgewerkt, alleen is het antwoord niet helemaal goed. Kan je mij vertellen waar ik de fout in ga??
Om het duidelijker te maken voor me zelf schrijf ik het 2 keer:
Dan ga ik de haakjes uitwerken en hou ik dit over:
<= hier opletten
Bij elkaar geteld hou ik dit over:
Dat is dan me antwoord
Terwijl dit het antwoord is in het antwoordenblad:
Waar ga ik nu de fout mee in??
(A+B)²=A²+2AB+B² en nu voor A x²y/3 en voor B 6y/x invullen!
Probeer dit eens!
-
SafeX
- Moderator
- Berichten: 14278
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 10 apr 2006, 18:34
wis schreef:Ow wacht even ik zie al een gedeelte:
is natuurlijk hetzelfde als 4 hele. Alleen zou ik er dan
van maken, terwijl hij er
van heeft gemaakt.
Ik snap alleen niet hoe hij daar dan aan komt...
Kijk, wat in de teller en wat in de noemer staat.
-
wis
- Nieuw lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 08:40
Bericht
door wis » 10 apr 2006, 19:52
in de teller staat 12y en in de noemer 3x.
Daarnaast heb je dan x² staan en y.
Ik snap nog niet hoe hij dan aan het antwoord is gekomen..? Sowieso moet er dan toch een x^2 bij staan, maar hij heeft alleen een x...
-
Sjoerd Job
- Vergevorderde
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Bericht
door Sjoerd Job » 10 apr 2006, 20:24
wis schreef:in de teller staat 12y en in de noemer 3x.
Daarnaast heb je dan x² staan en y.
Ik snap nog niet hoe hij dan aan het antwoord is gekomen..? Sowieso moet er dan toch een x^2 bij staan, maar hij heeft alleen een x...
In het algemeen:
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''
-
wis
- Nieuw lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 08:40
Bericht
door wis » 10 apr 2006, 20:53
Dan is
of niet..?
En dan moet ik het zo zien dat x² : x = x , is dat de logica erachter dat hij maar 1 x heeft?
-
Sjoerd Job
- Vergevorderde
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Bericht
door Sjoerd Job » 10 apr 2006, 21:26
wis schreef:Dan is
of niet..?
En dan moet ik het zo zien dat x² : x = x , is dat de logica erachter dat hij maar 1 x heeft?
Juist ja. Helemaal gelijk! En dan 12 : 3 = 4, maar dat snapte je al
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''
-
wis
- Nieuw lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 08:40
Bericht
door wis » 10 apr 2006, 21:45
heel erg bedankt voor de hulp! Weer iets dat ik begrijp