basisregels herleiden

Post hier al je algemene vragen over wiskunde in het voortgezetonderwijs /1ste graad ASO-TSO-BSO.
Plaats reactie
wemveo
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2006, 12:25

basisregels herleiden

Bericht door wemveo » 07 jun 2006, 12:40

Hai!
Ik heb in een ver verleden de basisregels geleerd van het herleiden, zoals 1/x=x^-1. Dit is echter al zolang geleden dat ik ze mij niet meer kan herinneren, en ik heb ze nodig aangezien ik met een cursus wiskunde bezig ben..! Mijn studieboeken van de middelbare school heb ik helaas niet meer. Mijn vraag is dan ook of jullie mij wellicht kunnen helpen aan een overzicht van de basisregels? (als dat er is) Of anders wellicht een tip kunnen geven waar ik het beste kan zoeken? Alvast superbedankt! Ik voel me namelijk een beetje dom doordat ik de moeilijke onderdelen van de cursus snap, maar juist vastloop op de stappen waarvan de docent ze te makkelijk vind om uit te leggen..! :oops:
Groetjes Willemijn

Pierewiet
Vast lid
Vast lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2005, 00:15
Locatie: In het zuiden van Noord Holland

Bericht door Pierewiet » 08 jun 2006, 13:29

Er zijn boekjes in de handel onder de naam "Samengevat"
Een prachtig boekje voor het "achter de oren krabbende en zich afvragende hoe zat/was dat ook alweer". Komt nu van pas en ongetwijfeld véél later ook nog!
Kijk hier:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... &iref=enav

Kies of Havo Wiskunde B of VWO wiskunde B naar gelang het gewenste niveau

Links staat de theorie en rechts voorbeeldopgaven
"He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever!" #Chinese proverb#

Plaats reactie