Wat betekent dit?stablex schreef:yep -+=-
machten en breuken
Re: machten en breuken
Re: machten en breuken
got it. ik moet zo zien -4a + 2a is 2 termen.
Re: machten en breuken
en als ik zo doet krijg ik weer heel andere antwoord.
dit RR heb ik toegepast
(a+b)(c+d)
=a(c+d)+b(c+d)
=ac + ad + bc + bd
kan iemand my uitleggen? waar is die minus teken. hoe pas ik hier aan.
dit RR heb ik toegepast
(a+b)(c+d)
=a(c+d)+b(c+d)
=ac + ad + bc + bd
kan iemand my uitleggen? waar is die minus teken. hoe pas ik hier aan.
Laatst gewijzigd door stablex op 25 apr 2011, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: machten en breuken
Volgens mij moet het zijn :stablex schreef:en als ik zo doet krijg ik weer heel andere antwoord.
dit RR heb ik toegepast
(a+b)(c+d)
=a(c+d)+b(c+d)
=ac + ad + bc + bd
kan iemand my uitleggen?
a^2 - 4a - 8
Jij hebt de som gemaakt alsof er in de eerste term een + staat
Re: machten en breuken
icstablex schreef:en als ik zo doet krijg ik weer heel andere antwoord.
dit RR heb ik toegepast
(a+b)(c+d)
=a(c+d)+b(c+d)
=ac + ad + bc + bd
kan iemand my uitleggen? waar is die minus teken. hoe pas ik hier aan.
(a+b)(c+d)=ac+ad+bc+bd
(a+b)(c−d)=ac−ad+bc−bd
(a−b)(c−d)=ac−ad−bc+bd.
is deze ook goed (a-b)(c+d)=ac−ad+bc−bd
Re: machten en breuken
stablex schreef:icstablex schreef:en als ik zo doet krijg ik weer heel andere antwoord.
dit RR heb ik toegepast
(a+b)(c+d)
=a(c+d)+b(c+d)
=ac + ad + bc + bd
kan iemand my uitleggen? waar is die minus teken. hoe pas ik hier aan.
(a+b)(c+d)=ac+ad+bc+bd
(a+b)(c−d)=ac−ad+bc−bd
(a−b)(c−d)=ac−ad−bc+bd.
is deze ook goed (a-b)(c+d)=ac−ad+bc−bd
(a-b)(c+d)=ac+ad-bc−bd
a*c = ac
a*d = ad
-b*c = -bc
-b*d = -bd
Iets * min = altijd min alleen min*min is weer plus
Re: machten en breuken
Laatst gewijzigd door stablex op 25 apr 2011, 20:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: machten en breuken
Er moet wel degelijk: staan.Jozo schreef:
Volgens mij moet het zijn :
a^2 - 4a - 8
Jij hebt de som gemaakt alsof er in de eerste term een + staat
Als de opgave is:
Re: machten en breuken
Ja nu wel bedankt nu zit ik vast met volgende opgave haakjes wegwerken
deze RR heb ik toegepast
dus
deze RR heb ik toegepast
dus
-
- Vergevorderde
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
- Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant
Re: machten en breuken
Werk (x+1)³ eens uit als (x+1)³ = (x+1)(x+1)² = (x+1)(x²+...+...). Wat moet er op de puntjes komen te staan, dus wat krijg je als je (x+1)³ uitwerkt?
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Re: machten en breuken
o jaaaaaaaaaaaaaa
thx
thx
Re: machten en breuken
hoofdstuk haakjes wegwerken is klaar, nu komt volgende hoofdstuk merkwaardige producten. Alleen bij merkwaardige producten werk ik veel liever met papegaai bogen methode, want het is meer overzicht. nu heb ik een vraag aan jullie, moet ik merkwaardige producten reken regels leren?
-
- Vergevorderde
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Re: machten en breuken
Een aantal merkwaardige producten moet je zeker kennen. Heel vaak worden ze namelijk de andere kant op gebruikt. Dus om haakjes te maken, in plaats van weghalen. Voor weghalen kan je inderdaad de papegaaienbekmethode gebruiken, maar om ze aan te maken niet.stablex schreef:hoofdstuk haakjes wegwerken is klaar, nu komt volgende hoofdstuk merkwaardige producten. Alleen bij merkwaardige producten werk ik veel liever met papegaai bogen methode, want het is meer overzicht. nu heb ik een vraag aan jullie, moet ik merkwaardige producten reken regels leren?
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''
Re: machten en breuken
ik zit vast met deze opgave, nog steeds probleem met +- omzetten. ik heb totaal geen idee waarom
deze RR gebruik ik
correct antwoord uit het boek is
ik ziet 4 termen
deze RR gebruik ik
correct antwoord uit het boek is
ik ziet 4 termen