haakjes wegwerken
-
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 15:33
Re: haakjes wegwerken
Je mag 5 niet wegstrepen
(x-3)^{2} - 4\frac{2}{}
a+3 a+3 = a6
Sorry de vragen begrijp Ik niet
(x-3)^{2} - 4\frac{2}{}
a+3 a+3 = a6
Sorry de vragen begrijp Ik niet
Re: haakjes wegwerken
Frankenstein schreef:Bedankt voor het reageren
De reden dat Ik de haakjes wegwerk is omdat Ik dus x2 van de teller en noemer kan wegstrepen waardoor Ik 5x+3/ x Krijg
Hoe zit het nu hier, mag ik die x² 'wegstrepen' ...
Je bent hardnekkig want je gebruikt (zie je vorige post) toch het woord wegstrepen... Waarom?
Maar je gaat niet verder ... , hoe zit dat?Dus Ik denk dat je wel verder kan gaan
2 Exponent 2. Kan je voor 4 schrijven
Wat betekent:
Je moet dat wel uitleggen ...a+3 a+3 = a6
En als a=2, wat staat er dan?
Verder probeer je Latex te gebruiken, dat moet wel tussen staan
Gebruike dat liever door te kopiëren van een werkende regel! Je kan dan veranderingen aanbrengen en zien of dat werkt.
Je schrijft dat 'de vragen' niet begrijpt ... En nu weet ik natuurlijk niet wat je niet begrijpt. Begrijp je dat?
-
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 15:33
Re: haakjes wegwerken
Ja die x2 kan je weghalen
ALs a= 2 dan staat er een macht ?
Ik begrijp nu de vragen zo een beetje maar er komen de hele tijd die kleine vraagjes Bij van wat is dit en wat is dat zo raak Ik in de war en geef Ik misschien geen goede antwoorden Ik heb de vragen gesteld om hulp te krijgen, ALS Ik hulp Krijg om simpel de atwoorden te achterhalen leer Ik daar vele malen sneller van dan op deze manier Ik wil niet weten wat a=3 ik wil weten Warom Ik bijv 1.2 fout heb
Maar je gaat niet verder hoe zit dat?
Misschien begrijp Ik het niet en Ben daarom op deze site ? Anders zou Ik zeker wel verder gaan .
In mijn vorige posten gaf Ik al aan dat Ik niet snap hoe jij deze vraag toepast in a2-b2 en je geeft mij ALS antwoord wat maakt 2 exp.2 dat maakt 4 en vervolgens vraag je mij Warom ga je niet verder
Bedankt voor de tijd vrij die je maakt om mij te helpen maar op deze manier leer Ik niet veel
ALS je iemand wil helpen en het schiet niet op, misschien Andere werkwijze gebruiken ?
ALs a= 2 dan staat er een macht ?
Ik begrijp nu de vragen zo een beetje maar er komen de hele tijd die kleine vraagjes Bij van wat is dit en wat is dat zo raak Ik in de war en geef Ik misschien geen goede antwoorden Ik heb de vragen gesteld om hulp te krijgen, ALS Ik hulp Krijg om simpel de atwoorden te achterhalen leer Ik daar vele malen sneller van dan op deze manier Ik wil niet weten wat a=3 ik wil weten Warom Ik bijv 1.2 fout heb
Maar je gaat niet verder hoe zit dat?
Misschien begrijp Ik het niet en Ben daarom op deze site ? Anders zou Ik zeker wel verder gaan .
In mijn vorige posten gaf Ik al aan dat Ik niet snap hoe jij deze vraag toepast in a2-b2 en je geeft mij ALS antwoord wat maakt 2 exp.2 dat maakt 4 en vervolgens vraag je mij Warom ga je niet verder
Bedankt voor de tijd vrij die je maakt om mij te helpen maar op deze manier leer Ik niet veel
ALS je iemand wil helpen en het schiet niet op, misschien Andere werkwijze gebruiken ?
Re: haakjes wegwerken
Om je te kunnen helpen moet ik weten wat jij weet, ben je het daarmee eens.
Daarom stel ik vragen ...
Probeer dus zo goed mogelijk die vragen te beantwoorden, natuurlijk moet ik ook weten welke vraag je beantwoordt.
Als je een vraag niet weet, dan geef je dat bij die vraag duidelijk aan.
Wat betekent 3a= ... +... + ...
Wat betekent a^3= ... *... * ...
Wat kan je doen met a²+a³
Ik neem aan dat je wilt begrijpen wat je moet weten.
Zo heb ik gezegd dat je Werken met haakjes moet bekijken, ik kan dat niet merken.
Vb wat is a²-b²= ...
Wat is dus: (x-3)²-4= (x-3)²-2²= ... , zie je overeenkomst met de regel erboven?
Daarom stel ik vragen ...
Probeer dus zo goed mogelijk die vragen te beantwoorden, natuurlijk moet ik ook weten welke vraag je beantwoordt.
Als je een vraag niet weet, dan geef je dat bij die vraag duidelijk aan.
Wat betekent 3a= ... +... + ...
Wat betekent a^3= ... *... * ...
Wat kan je doen met a²+a³
Ik neem aan dat je wilt begrijpen wat je moet weten.
Zo heb ik gezegd dat je Werken met haakjes moet bekijken, ik kan dat niet merken.
Vb wat is a²-b²= ...
Wat is dus: (x-3)²-4= (x-3)²-2²= ... , zie je overeenkomst met de regel erboven?
-
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 15:33
Re: haakjes wegwerken
3a = a+a+a
a^3=axaxa
Ik snap echt niet wat het betekend kan je me uitleggen wat Ik fout heb bij 1.2 ?
Met ALS antwoord a^7b^3
Wat je kan doen met a^2+a^3 ? Optellen ?
Ik zie wel degelijk overeenkomst maar kan niet vinden
ALS Ik doe (3-2)(3+2) = 3^2-2^2 alleen mis Ik nu de x
a^3=axaxa
Ik snap echt niet wat het betekend kan je me uitleggen wat Ik fout heb bij 1.2 ?
Met ALS antwoord a^7b^3
Wat je kan doen met a^2+a^3 ? Optellen ?
Ik zie wel degelijk overeenkomst maar kan niet vinden
ALS Ik doe (3-2)(3+2) = 3^2-2^2 alleen mis Ik nu de x
Re: haakjes wegwerken
Dit is goed bij 3a zeggen we 3 termen a en bij a³ zeggen we 3 factoren aFrankenstein schreef:3a = a+a+a
a^3=axaxa
Kan je 3a+5a optellen? Zo ja, waarom?
Kan je 3a²+5a optellen? Zo nee, waarom niet?
Je had hier ook de opgave moeten geven ...Ik snap echt niet wat het betekend kan je me uitleggen wat Ik fout heb bij 1.2 ?
Met ALS antwoord a^7b^3
Je kan zelf controleren. Kies (bv) a=2 en b=3, vul dat in bij je opgave en bij je antwoord ...
Optellen? En wat krijg je dan? Controleer met a=2 ...Wat je kan doen met a^2+a^3 ? Optellen ?
Je kan wel ontbinden. Lees: werken met haakjes!!!
Wat is A²-B²=...Ik zie wel degelijk overeenkomst maar kan niet vinden
ALS Ik doe (3-2)(3+2) = 3^2-2^2 alleen mis Ik nu de x
Wat moet je voor A invullen en wat voor B om jouw opgave te krijgen
-
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 15:33
Re: haakjes wegwerken
Ik geef het op.
Totdat Ik de antwoorden van de opgaves niet heb kan Ik niet achterhalen hoe je de opgaven maakt.
In dit geval is Het mijn manier van leren om eerst de antwoorden te weten en dan te achterhalen hoe je de opgave maakt hier door zie Ik wat Ik fout heb gemaakt
Dus aub mij helpen door de antwoorden te geven zo weet Ik het namelijk
Totdat Ik de antwoorden van de opgaves niet heb kan Ik niet achterhalen hoe je de opgaven maakt.
In dit geval is Het mijn manier van leren om eerst de antwoorden te weten en dan te achterhalen hoe je de opgave maakt hier door zie Ik wat Ik fout heb gemaakt
Dus aub mij helpen door de antwoorden te geven zo weet Ik het namelijk
Re: haakjes wegwerken
Opgeven is de gemakkelijkste weg ... , eens?Frankenstein schreef:Ik geef het op.
Totdat Ik de antwoorden van de opgaves niet heb kan Ik niet achterhalen hoe je de opgaven maakt.
In dit geval is Het mijn manier van leren om eerst de antwoorden te weten en dan te achterhalen hoe je de opgave maakt hier door zie Ik wat Ik fout heb gemaakt
Dus aub mij helpen door de antwoorden te geven zo weet Ik het namelijk
Vanuit het antwoord werken is in uitzonderlijke gevallen mogelijk, dus meestal niet.
Welke antwoorden heb je niet, dus de opgave (niet het nr).
-
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 15:33
Re: haakjes wegwerken
Van a^2b(ab^2+a^2) werk de haakjes weg
(x-3)^2-4. Ontbind in factoren
(x-3)^2-4. Ontbind in factoren
Re: haakjes wegwerken
Ben je eigenlijk met een werkstuk bezig ...
-
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 15:33
Re: haakjes wegwerken
Nee hoor, Ik ben bezig met zelf studie.
Re: haakjes wegwerken
a^2b(ab^2+a^2)=a³b³+a^4b
(x-3)^2-4=( x-1)(x-5)
Maar waarom werk je Werken met haakjes dan niet door, dan zouden deze opgaven eenvoudig zijn ...
En ook denk eraan dat letters getallen voorstellen, maak daar gebruik van ...
(x-3)^2-4=( x-1)(x-5)
Maar waarom werk je Werken met haakjes dan niet door, dan zouden deze opgaven eenvoudig zijn ...
En ook denk eraan dat letters getallen voorstellen, maak daar gebruik van ...