Wie kan me helpen met deze opgaven?

Post hier al je algemene vragen over wiskunde in het voortgezetonderwijs /1ste graad ASO-TSO-BSO.
Plaats reactie
LindA
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2007, 14:20

Wie kan me helpen met deze opgaven?

Bericht door LindA » 13 mei 2007, 14:27

Hallo, mijn dochter heeft morgen wiskunde SO met zo'n soort vragen, ik weet niet hoe ik dit aan haar uit moet leggen. Dus kan iemand voor mij de ANTWOORDEN + BEREKENINGEN opschrijven?
Heeeeel erg bedankt !!

Hier staan de opgave's :
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EJP3WW6O

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 13 mei 2007, 14:37

Sorry dat ik niet direct antwoord, maar we zijn even aan het overleggen wat we met deze vraag aanmoeten, hiervoor vragen wij uw begrip.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 13 mei 2007, 14:52

Beste,

als eerste is het belangrijk om op te merken dat het nu al te laat is om uw dochter met haar probleem te helpen. Zelfs al zouden we de antwoorden rechtstreeks geven, leert zij er nog niets van.

Ten tweede zijn dit twee vraagstukken.
Het eerste vraagstuk is vrij duidelijk, namelijk de snijpunten vinden. Als we de eerste kromme y1 noemen, en de tweede y2, zijn de snijpunten de oplossingen van y1=y2, dus y1-y2=0. Dit zou dan kunnen worden opgelost aan de hand van ontbinden in factoren of de abc-formule. Uw dochter zal voldoende hebben aan de kennis die ze al heeft. Merk op dat ze ook nog de bijbehorende y-waarde moet vinden.

Het probleem bij vraagstuk twee is niet duidelijk, en daar kunnen we dus helemaal niet bij helpen.

Ten slotte, wij zijn hier niet om de antwoorden te verschaffen, maar om het zelfstandig oplossen te begeleiden. Dit, omdat het onze ervaring is dat leerlingen meer leren wanneer ze zelf bezig zijn met het probleem, dan wanneer we gewoon het antwoord geven. Voor het antwoord (en evt een volledige uitwerking) is het beter om het bijbehorende antwoorden/uitwerkingenboek aan te schaffen. Er is altijd wel een manier om aan het ISB-nummer te komen.

Met vriendelijke groeten,

Sjoerd Job Postmus
Beheerder van Wiskundeforum.nl
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

jogo
Vast lid
Vast lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2007, 17:09
Locatie: genk

Bericht door jogo » 13 mei 2007, 15:41

duidelijk is de opgave 2 niet maar ik denk dat de vergelijking van de oppervlakte van de nieuwe tuin (11+x)(x-4)=54

Plaats reactie