HBO opleiding bedrijfswiskunde deeltijd

Het forum voor overige vragen betreffende wiskunde uit het hoger onderwijs.
Plaats reactie
fred13hoog
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2018, 20:42

HBO opleiding bedrijfswiskunde deeltijd

Bericht door fred13hoog » 16 apr 2018, 20:57

Hoi beste lezer,

Ik werk al een tijdje in de ICT (zo'n) 30 jaar. Wiskunde heb ik eigenlijk altijd leuk gevonden. In 2004 heb ik de wiskunde studieboeken (semesters 1 & 2) van de HTS doorgewerkt, gewoon voor de lol; daarna eigenlijk nooit meer iets gedaan met wiskunde.

Om meer interessante projecten te gaan doen bedacht ik me dat het misschien wijs is om een opleiding te gaan doen in wiskunde om mijn CV te verfraaien met een "bachelor" in wiskunde. Ik weet dat je hier jaren mee zoet ben maar dat is altijd beter dan je tijd verdoen achter de TV.

Na uren zoeken op internet kom ik tot de conclusie dat het in Nederland niet eenvoudig is om deeltijd een wiskunde studie te volgen; ja je kan een lerarenopleiding doen maar dat is niet wat ik wil.

Toen kwam ik studie bedrijfswiskunde of toegepaste wiskunde tegen. Maar dat zijn voltijd opleidingen (hoewel de VU wel iets lijkt aan te bieden, echter Amsterdam ligt iets te ver van Rotterdam).

Mogelijk zijn er buitenlandse opleidingen die hierin ook voorzien.

De vraag is eigenlijk kan je in Nederland gewoon deeltijd wiskunde studeren zonder poespas maar wel een bachelor halen?

fred13hoog
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2018, 20:42

Re: HBO opleiding bedrijfswiskunde deeltijd

Bericht door fred13hoog » 17 apr 2018, 22:16

Ondertussen verder gezocht.

Zo te zien is volgens de studie123-site in Leiden een deeltijd studie te volgen op universitair niveau. Op de site van Leiden zelf wordt alleen over voltijd gesproken, dus ik heb de brochure maar aangevraagd om duidelijkheid te krigen. Als dan nog niet duidelijk is wat het is, dan bel ik gewoon effe.

Probleem is dan wel dat ik met mijn HAVO diploma niet wordt toegelaten...

Ik heb ondertussen Basis Wiskunde van Jan de Craats besteld. Daarna zal ik een staatsexamen moeten doen in wiskunde-B op VWO niveau. Zo te zien is NHA 1 van de weinigen die goedkoop ondersteuning biedt in het halen van een staatsexamen. Ik kan natuurlijk ook autodidactisch leren voor het examen bij DUO maar voor die paar honderd euro kies ik dan toch maar voor NHA.

Plaats reactie