Hallo allemaal,
Misschien het meest voor middelbare schoolleerlingen: ik wil laten zien waarom het heel belangrijk kan zijn een berekening te geven. Zelfs met een berekening die niet klopt, kan je bij het goede antwoord komen. Met dank aan mijn leraar wiskunde.
Jullie weten misschien wel:
Maar nu: bereken
Uitwerking
(let op: volgende uitwerking is onjuist)
(want )
(want 1*1=2)
Dus schrijf een berekening op, anders weet je docent niet hoe je aan je antwoord komt!
Juiste berekening
Juiste berekening
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
Re: Juiste berekening
Dag daco,
je stelt:2/25 = 2.25
Hoe kom je hierbij?
je stelt:2/25 = 2.25
Hoe kom je hierbij?
-
- Vergevorderde
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
- Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant
Re: Juiste berekening
Merk op dat terwijl , dus hoe druk je 2,25 uit als een gewone breuk?
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Re: Juiste berekening
ik weet al snel dat 2.25 = 9/4 maar snap de link niet met 2/25
Re: Juiste berekening
Klopt ook niet, ik had erboven gezet dat de uitwerking onjuist is. Sorry voor de verwarring.
Verder klopt en 1*1=2 ook niet.
In werkelijkheid:
Verder klopt en 1*1=2 ook niet.
In werkelijkheid:
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)