TeX test
-
- Vast lid
Re: TeX test
De bewering, maar is de lay-out ook fout dan?
Allebei OK.
gewoon even testen:
ik heb de add-on gedownload, maar ik snap niet zo goed hoe ik hem nou moet gebruiken.. :S (heb al allerlei codes geprobeerd te typen uit zo'n handleiding, maar als ik t bij 'voorbeeld' probeer zie je t niet)..
hoop dat iemand me wil uitleggen hoe t werkt!
hoop dat iemand me wil uitleggen hoe t werkt!
ohh nvm! het moet tex zijn tussen de haakjes ipv latex.. dat had een site verkeerd dan.
-
- Vergevorderde
- Contacteer:
magicsander schreef:
Klopt dit?
dankje voor verbeteren.
Ook even iets proberen. Je kan regels in een keer in LateX zetten, ipv. per regel. Dat wordt ook gebruikt per matrices.
Misschien weer eens wat anders om te laten zien, toch minder handig:
Misschien weer eens wat anders om te laten zien, toch minder handig:
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
Is dit ok?
- meneer van Hoesel
- Vergevorderde
Als we daar dan toch meebezig zijn, waarom is het TeX en geen LaTeX support met
\usepackage{amsmath}
\usepackage{amssym}
en ook zeker kiezen vvor een iets kleiner font
\documentclass [10pt]
en als het mogelijk is, uitvoer in .png inplaats van .gif ; er zijn alleen nog maar 'jurasic' browsers die het niet doen
ben de laatste tijd nog al actief geweest met het gebruik van LaTeX en uitvoerig contact gehad met de ontwikkelaar van LaTeX editor voor de Mac - ik sta er telkens weer verbaasd van wat je met een paar regeltjes code kunt laten genereren
\usepackage{amsmath}
\usepackage{amssym}
en ook zeker kiezen vvor een iets kleiner font
\documentclass [10pt]
en als het mogelijk is, uitvoer in .png inplaats van .gif ; er zijn alleen nog maar 'jurasic' browsers die het niet doen
ben de laatste tijd nog al actief geweest met het gebruik van LaTeX en uitvoerig contact gehad met de ontwikkelaar van LaTeX editor voor de Mac - ik sta er telkens weer verbaasd van wat je met een paar regeltjes code kunt laten genereren
Ik heb een nieuwe editor ingesteld op het forum. Deze is nu alleen nog aan te roepen via de code. Als deze bevalt zal ik de Formule tags hier ook door laten vervangen.
Even testen:
Code: Selecteer alles
[tex][/tex]
Even testen:
Groeten, Marco
- meneer van Hoesel
- Vergevorderde
Eens kijken hoe dat er uit komt te zien:
of dit dan:
maar natuurlijk ook gewoon of een formule als
het ontbreken van \{eqnarray*} lijkt er op dat het géén volledige implementatie is van of alsof er nog \usepackage{amsmath} in de preamble terecht moet
tjonge - wat een uitzoekwerk
NB: de tex-code onde de voorbeelden moeten wel aan elkaar op één lange regel komen, zonder 'volgende-regel' tekens
[tex]
\begin{bmatrix}
1 & 0 & 0 \\
0 & 2 & 0 \\
0 & 3 & 4
\end{bmatrix}
\cdot
\begin{bmatrix} 3 \\ 1 \\ 2
\end{bmatrix}
= \HUGE{?}
[/tex]
[tex]\begin{align*}
10xy^2+15x^2y-5xy [b]&[/b] = 5\left(2xy^2+3x^2y-xy\right) \\
[b]&[/b] = 5x\left(2y^2+3xy-y\right) \\
[b]&[/b] = 5xy\left(2y+3x-1\right)
\end{align}[/tex]
het ontbreken van \{eqnarray*} lijkt er op dat het géén volledige implementatie is van of alsof er nog \usepackage{amsmath} in de preamble terecht moet
tjonge - wat een uitzoekwerk
NB: de tex-code onde de voorbeelden moeten wel aan elkaar op één lange regel komen, zonder 'volgende-regel' tekens
Even wennen, maar het werkt wel fijn.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)