Vergelijking vinden, zodat xyz altijd gevonden kunnen worden

Matrixrekenen, vectorruimten, groep-en ringstructuren, (lineaire) tranformaties.
Plaats reactie
sestu
Vast lid
Vast lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2011, 20:46

Vergelijking vinden, zodat xyz altijd gevonden kunnen worden

Bericht door sestu » 18 sep 2011, 14:17

Ik moet een vergelijking vinden waarin a, b en c terugkomen, zodanig dat x, y,z altijd bepaald kunnen worden.



Ik begrijp eerlijk gezegd de vraagstelling niet helemaal. Het antwoord staat wel in het boek, maar ik heb er erg weinig aan, want ik ik wil het graag gewoon begrijpen. Op welke manier wordt een dergelijke vraag opgelost? Ik begrijp in principe wel hoe ik een stelsel moet oplossen (Gauss(-Jordan)), maar dit kan ik niet zo goed plaatsen. Een opzetje zou fijn zijn )

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: Vergelijking vinden, zodat xyz altijd gevonden kunnen wo

Bericht door David » 18 sep 2011, 16:29

In een matrix laat je variabelen weg. Waarom, denk je? Maar ik zet ze erbij.



Zou zoiets bedoeld worden? Zo ja, zet de vraag eens in je eigen woorden. Lukt dat?
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Vergelijking vinden, zodat xyz altijd gevonden kunnen wo

Bericht door SafeX » 19 sep 2011, 10:36

sestu schreef:Ik moet een vergelijking vinden waarin a, b en c terugkomen, zodanig dat x, y,z altijd bepaald kunnen worden.



Ik begrijp eerlijk gezegd de vraagstelling niet helemaal. Het antwoord staat wel in het boek, maar ik heb er erg weinig aan, want ik ik wil het graag gewoon begrijpen. Op welke manier wordt een dergelijke vraag opgelost? Ik begrijp in principe wel hoe ik een stelsel moet oplossen (Gauss(-Jordan)), maar dit kan ik niet zo goed plaatsen. Een opzetje zou fijn zijn )
Je hebt het over a, b en c maar die komen in je matrix niet voor. Hoe zit dat?
Zijn determinanten al aan bod gekomen?
Kan je de volledige opgave geven?

Plaats reactie