Interactieve getallen lijn
-
- Vergevorderde
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Interactieve getallen lijn
Goedendag allemaal,
Ik heb een beetje zitten prutsen voor de lol aan een interactieve getallenlijn.
Er is nog veel meer te doen
- Extra getallen erbij
- Mogelijkheid voor informatie over de huidige getallen
- En meer, noem maar wat en ik zal erover na denken.
- EDIT: Support voor touch-enabled spul.
http://number-palace.com
EDIT: Zoom'n kan met dubbelklik
Groet,
SJ
Ik heb een beetje zitten prutsen voor de lol aan een interactieve getallenlijn.
Er is nog veel meer te doen
- Extra getallen erbij
- Mogelijkheid voor informatie over de huidige getallen
- En meer, noem maar wat en ik zal erover na denken.
- EDIT: Support voor touch-enabled spul.
http://number-palace.com
EDIT: Zoom'n kan met dubbelklik
Groet,
SJ
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''
Re: Interactieve getallen lijn
Ziet er al leuk uit SJ! Zou het overigens niet handig zijn om hem andersom te doen, dus negatief naar onderen?
Groeten, Marco
-
- Vergevorderde
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Re: Interactieve getallen lijn
Hele goede tip! Ik zal het er spoedig in `fixen'.Marco schreef:Ziet er al leuk uit SJ! Zou het overigens niet handig zijn om hem andersom te doen, dus negatief naar onderen?
Heb je nog andere leuke getallen die er in mogen?
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''
Re: Interactieve getallen lijn
Je kan natuurlijk veel constanten definieren, maar in volgorde van belangrijkheid zijn volgens mij de 4 meest gekenden die ontbreken:
gulden snede : http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_snede
Euler-Mascherony (ook gamma genoemd) : http://en.wikipedia.org/wiki/Euler%E2%8 ... i_constant
Apéry : http://en.wikipedia.org/wiki/Ap%C3%A9ry's_constant
Catalan : http://en.wikipedia.org/wiki/Catalan%27s_constant
gulden snede : http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_snede
Euler-Mascherony (ook gamma genoemd) : http://en.wikipedia.org/wiki/Euler%E2%8 ... i_constant
Apéry : http://en.wikipedia.org/wiki/Ap%C3%A9ry's_constant
Catalan : http://en.wikipedia.org/wiki/Catalan%27s_constant
Re: Interactieve getallen lijn
En inzoomen lukt wel, maar hoe zoom je uit?
Given that, by scientifical reasons, the state of an object is completely determined by the physical influence of its environment, the probability to roll six with a dice is either one or zero.
-
- Vergevorderde
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Re: Interactieve getallen lijn
Geen idee, nog niet geschreven... misschien dat ik `dubbelklik' vervang door een zoom in/uit knop...barto schreef:En inzoomen lukt wel, maar hoe zoom je uit?
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''
-
- Vergevorderde
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Re: Interactieve getallen lijn
Ik heb ze geprobeerd in te voegen, maar het schijnt dat ik te slaperig ben op dit moment.wnvl schreef:Je kan natuurlijk veel constanten definieren, maar in volgorde van belangrijkheid zijn volgens mij de 4 meest gekenden die ontbreken:
gulden snede : http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_snede
Euler-Mascherony (ook gamma genoemd) : http://en.wikipedia.org/wiki/Euler%E2%8 ... i_constant
Apéry : http://en.wikipedia.org/wiki/Ap%C3%A9ry's_constant
Catalan : http://en.wikipedia.org/wiki/Catalan%27s_constant
Er zit een flinke logica fout in, maar als je ver genoeg inzoomt, vind je ze
(gulden snede zat er al in).
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''
-
- Vergevorderde
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Re: Interactieve getallen lijn
Logica fout is opgelost, nog geen gave oplossing bedacht voor uitzoemen , misschien een '+ / -' icoontje bovenin ergens?Sjoerd Job schreef:Er zit een flinke logica fout in, maar als je ver genoeg inzoomt, vind je ze
Edit: Er staat een '-'.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''
Re: Interactieve getallen lijn
Ik zou zeggen, gebruik dezelfde techniek alsSjoerd Job schreef:Logica fout is opgelost, nog geen gave oplossing bedacht voor uitzoemen , misschien een '+ / -' icoontje bovenin ergens?Sjoerd Job schreef:Er zit een flinke logica fout in, maar als je ver genoeg inzoomt, vind je ze
https://maps.google.be/
- mogelijkheid om te verslepen (heb je al)
- scrollbar met +- om in en uit te zoomen
Bedenking:
Google maps kan bij het in- en uitzoomen verschillende gradaties laten zien.
Eerst straten, bij uitzoomen dorpen, bij verder uitzoomen alleen steden, dan landen ....
In jou geval kan je dat niet doen omdat alle constanten min of meer evenwaardig zijn. Bij het uitzoomen kan je dus op een bepaald moment als er teveel constanten in het bereik liggen niets meer laten zien omdat de letters zouden overlappen. De keuze om een constante wel te tonen en een andere niet zou heel arbitrair zijn.
Zoiezo is het heel moeilijk te bepalen welke getallen je er nog aan gaat toevoegen. Alle priemgetallen, alle wortels van gehele getallen, alle kwadraten, alle derdemachten, alle logaritmes van gehele getallen, alle faculteiten, ... ??? Of beperk je je tot irrationale getallen? Of eventueel tot transcendente getallen?
Deze zijn in elk geval misschien nog interessant
http://sprott.physics.wisc.edu/pickover/trans.html