wiskunde opfrissen

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Plaats reactie
danielj1988
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2017, 15:18

wiskunde opfrissen

Bericht door danielj1988 » 18 aug 2017, 16:01

Beste mensen,

ik wil graag mijn wiskundevaardigheden opfrissen en verbeteren. Ik ben tot op heden een klein beetje met khanacademy bezig geweest, en na wat te hebben gelezen zie ik dat mensen het boek basisboek wiskunde van craats adviseren voor het opfrissen en opnieuw aanleren. Mijn vraag is, is dit het niveau vwo wiskunde b, en wat zijn de ervaringen met dit boek?

Daarnaast: heb ik na uitwerking van dit boek voldoende vaardigheden om universitaire wiskunde boeken zoals lineaire algebra en calculus door te lezen en deze goed te begrijpen? Ik zou mij namelijk willen richten op calculus en lineaire algebra (dit allemaal dmv zelfstudie, aangezien ik in november aan het werk ga als junior softwareontwikkelaar, en ik op de middelbare school wiskunde A heb gehad).

alvast bedankt

Daniel

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: wiskunde opfrissen

Bericht door arno » 19 aug 2017, 10:52

danielj1988 schreef:na wat te hebben gelezen zie ik dat mensen het boek basisboek wiskunde van craats adviseren voor het opfrissen en opnieuw aanleren. Mijn vraag is, is dit het niveau vwo wiskunde b, en wat zijn de ervaringen met dit boek?
Basisboek Wiskunde behandelt een aantal onderwerpen die niet (meer) in Wiskunde B aan de orde komen, zoals limieten, partieel integreren en integreren met behulp van de substitutiemethode.
danielj1988 schreef:Daarnaast: heb ik na uitwerking van dit boek voldoende vaardigheden om universitaire wiskunde boeken zoals lineaire algebra en calculus door te lezen en deze goed te begrijpen?
Calculus zal wel lukken, maar wat lineaire algebra betreft beperkt Basisboek Wiskunde zich tot vectormeetkunde in het vlak en in de ruimte. Ik weet niet wat je precies van lineaire algebra dient te weten bij een opleiding tot junior softwareontwikkelaar. Waarschijnlijk kun je daarvoor het beste met de opleiding zelf contact opnemen.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Plaats reactie