Met een GR het domein en bereik berekenen.

Dit forum is voor het voortgezetonderwijs (of 2de/3de graad ASO), als je in de bovenbouw zit. We gaan er vanuit dat je een Grafische Rekenmachine hebt.
Plaats reactie
sgool
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2007, 20:51

Met een GR het domein en bereik berekenen.

Bericht door sgool » 18 sep 2007, 17:44

Ik snap niet hoe ik het domein en bereik moet berekenen, wil iemand mij dat uitleggen.

En bovendien moet ik een GR gebruiken bij het berekenen van het domein en het bereik maar daar heb ik ook geen enig idee over. Het enige wat ik kan is die formule plotten in mijn GR en that''s it.

Zou iemand mij alstublieft (z.s.m) willen uitleggen hoe dit werkt. :roll:

PS: Ik moet ze ook daarna met intervalnotatie weergeven.(welke bestaan er allemaal en wat houden ze in?)

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Re: Met een GR het domein en bereik berekenen.

Bericht door luijs » 19 sep 2007, 21:53

Begin bij het begin:

- Welke formule gaat het over?
- Weet jij wat het domein en bereik is?
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

sgool
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2007, 20:51

Re: Met een GR het domein en bereik berekenen.

Bericht door sgool » 20 sep 2007, 17:47

bijvoorbeeld: √x²+5x Wat is hiervan het domein en bereik, het liefst in intervalnotatie. En dan uitleggen wat die notaties betekenen dus wat betekend bijv: ( [ <-- bij een intervalnotatie?? :( heb morgen de toets ..

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Met een GR het domein en bereik berekenen.

Bericht door SafeX » 21 sep 2007, 08:23

sgool schreef:Ik snap niet hoe ik het domein en bereik moet berekenen, wil iemand mij dat uitleggen.

En bovendien moet ik een GR gebruiken bij het berekenen van het domein en het bereik maar daar heb ik ook geen enig idee over. Het enige wat ik kan is die formule plotten in mijn GR en that''s it.

Zou iemand mij alstublieft (z.s.m) willen uitleggen hoe dit werkt. :roll:

PS: Ik moet ze ook daarna met intervalnotatie weergeven.(welke bestaan er allemaal en wat houden ze in?)
Zoek deze begrippen even op in je boek. Of heb je geen boek? Dan is er nog Google ...

Plaats reactie