Formule afleiden
Re: Formule afleiden
Juist. Dus we laten b(50) - b(10) staan, dat vereenvoudigen we niet verder. We vinden dan c = (b(50) - b(40)) / 40. Wat is dan d?
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
-
- Vergevorderde
David schreef:Juist. Dus we laten b(50) - b(10) staan, dat vereenvoudigen we niet verder. We vinden dan c = (b(50) - b(40)) / 40. Wat is dan d?
Okay, dus als we dan teruggaan naar het voorbeeld, hebben weWesterwolde schreef:b(10) = 10*c + d
en b(50)= 50*c + d
en
Kan je dan nu b(x) vinden uitgedrukt in b(0), b(l) en x?
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
-
- Vergevorderde
David schreef:Okay, dus als we dan teruggaan naar het voorbeeld, hebben weWesterwolde schreef:b(10) = 10*c + d
en b(50)= 50*c + d
en
In je bericht van 18 maart ( 18.15 uur ) zeg je :
In je laatste bericht staat :
Ik volg even niet waarom b(40) is gewijzigd naar b(10)
Daar moest staan: Juist. Dus we laten b(50) - b(10) staan, dat vereenvoudigen we niet verder. We vinden dan c = (b(50) - b(10)) / 40. Wat is dan d?David schreef:Juist. Dus we laten b(50) - b(10) staan, dat vereenvoudigen we niet verder. We vinden dan c = (b(50) - b(40)) / 40. Wat is dan d?
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
-
- Vergevorderde
David schreef:Okay, dus als we dan teruggaan naar het voorbeeld, hebben weWesterwolde schreef:b(10) = 10*c + d
en b(50)= 50*c + d
en
Oke duidelijk, ik dacht dat ik wat had gemist.
=>
=>
-
- Vergevorderde
Hoe moet ik het verder aanpakken vanaf hier?
Nu heb je bij x = 0 een lengte b(0) en bij x = l een lengte b(l), ofwel de punten (0, b(0)) en (l, b(l)). Welke lijn gaat daar doorheen?
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
-
- Vergevorderde
David schreef:Nu heb je bij x = 0 een lengte b(0) en bij x = l een lengte b(l), ofwel de punten (0, b(0)) en (l, b(l)). Welke lijn gaat daar doorheen?
Als ik de figuur goed bekijk heb ik links b(0) en rechts b(l), dus de horizontale lijn l gaat er doorheen. Klopt dit?
De horizontale lijn l geeft de afstand tussen de vertikale lijnstukken met respectivelijk lengten b(0) en b(l).
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
-
- Vergevorderde
Ja juist.David schreef:De horizontale lijn l geeft de afstand tussen de vertikale lijnstukken met respectivelijk lengten b(0) en b(l).
Dan zou het de schuin lopende lijn moeten zijn die bovenkant van de figuur voorstelt?
b(x) is de vertikale afstand tussen de twee 'schuine' lijnen. Of ook twee keer de vertikale afstand tussen de horizontale gestippelde lijn en een schuine lijn.
Welke lijn gaat door (x, y) = (1, 3) en door (x, y) = (3, 2)? Hoe kan je de berekening hiervoor toepassen op je vraag?
Welke lijn gaat door (x, y) = (1, 3) en door (x, y) = (3, 2)? Hoe kan je de berekening hiervoor toepassen op je vraag?
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)