Vanuit 0 Wiskunde opweg naar Wiskunde B HBO

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
clyze
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:41

Vanuit 0 Wiskunde opweg naar Wiskunde B HBO

Bericht door clyze » 16 feb 2015, 01:23

Beste Wiskundigen,

Momenteel volg ik een mbo opleiding,applicatieontwikkeling. Ik heb het heel erg naar mijn zin.

Mijn vooropleidingen: vmbo tl / kader , mbo 2 nu mbo 4.


Het wiskunde dat ik op het vmbo kreeg ben ik vergeten, dat is alweer 7-8 jaar geleden. Nu moet ik dus vanaf 0 beginnen.

Wie kan mij helpen met het uitleggen wat Wiskunde B is en uit wat voor delen deze wiskunde bestaat.

Het liefst zo volledig mogelijk of erbij vermelden dat het gaat om een deelgebied van Wiskunde B.

Waarom wil ik mij verdiepen hierin?

Over 2 jaar wil ik een vervolg opleiding aan mijn mb plakken en dat is de hbo opleiding informatica.

Op de hoge school krijgen de studenten in de informatica wiskunde B.

En dan heb ik nog een vraag, is 2 en een half jaar genoeg tijd om mij voor te bereiden op deze Hbo opleiding.

Dus vanuit thuis boeken kopen en op Wiskunde B niveau komen? Of op wat voor niveau zou ik in 2 en een half jaar moeten zitten, want dat is heel wat uur wat ik eraan kan besteden.

Ik hoop dat jullie mijn 2 vragen begrijpen en kunnen beantwoorden.

Met school moet ik het hier nog over hebben.

Met vriendelijke groet,

O.Fahchouch

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: Vanuit 0 Wiskunde opweg naar Wiskunde B HBO

Bericht door David » 16 feb 2015, 02:12

Mocht je wiskunde B op HAVO-niveau willen beheersen, geeft dit voldoende informatie voor je eerste vraag? https://www.examenblad.nl/examenstof/wi ... b_havo.pdf
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

clyze
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:41

Re: Vanuit 0 Wiskunde opweg naar Wiskunde B HBO

Bericht door clyze » 18 feb 2015, 16:08

Hoe en wat voor zoekopdracht heeft u gebruikt om dit document te vinden.

Dit is precies waar ik naar op zoek ben.

Dankjewel, ja.

Indien u meer informatie kan delen graag.

Hartelijk dank.

clyze
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:41

Re: Vanuit 0 Wiskunde opweg naar Wiskunde B HBO

Bericht door clyze » 18 feb 2015, 16:16

Aan dit document zou ik eigenlijk genoeg moeten hebben, maar kunt u mij nog verder helpen.

Ik ben op zoek naar de lesstof uitgedrukt in deelgebieden en hoofdstukken.

Dus op zoek naar wat voor wiskunde ik moet gaan leren?

Ik weet wel dat er een stukje Algebra in Wiskunde B voorkomt, maar meer weet ik nog niet..

Of is dit document duidelijk hierin?

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: Vanuit 0 Wiskunde opweg naar Wiskunde B HBO

Bericht door David » 18 feb 2015, 23:16

Ik heb gezocht naar exameneisen havo wiskunde b, toen kwam (o.a.) deze site op: https://www.examenblad.nl/examen/wiskunde-b-havo/2014
Daar staat onder "examenstof" het Examenprogramma wiskunde B, havo.

Je motivatie is belangrijk om het te halen. Of 2,5 jaar voldoende is om het te halen hangt ook nog af van je achtergrond. Dat is van een afstand lastig te beoordelen denk ik. Heb je een boek om uit te werken? Kan je een slb-er consulteren?
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Plaats reactie