Complete wiskunde methode?

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
JoopMartens
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:38

Complete wiskunde methode?

Bericht door JoopMartens » 08 apr 2015, 13:55

Dag allemaal,

Ik zal het kort houden, ik ben 23 jaar en volgde op de middelbare school het hbo/vwo. Ik heb mijn middelbare school verzuimd en heb uiteindelijk vmbo-t behaald, dit terwijl ik veel meer in mijn mars heb.

Om dit gemis toch nog in te halen ben ik bezig om o.a mijn wiskunde op pijl te krijgen. Nu kunt u zich voorstellen dat, na jaren inactiviteit op dit gebied, ik niet goed weet waar ik moet beginnen. Omdat ik niet exact weet wat ik wel en niet kon, zou een leerplan die in elk geval al het gebruikelijke behandelt ideaal zijn.

dus is mijn vraag, zoals de titel van dit bericht ook luidt, is er een bepaalde methode of boeken reeks die in navolgbare stapjes van makkelijk naar hoger niveau treedt? zo ja, zal het mij verheugen als u deze informatie met mij kon delen.

Met vriendelijke groeten,

Joop

Soepkom
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:38

Re: Complete wiskunde methode?

Bericht door Soepkom » 14 apr 2015, 19:46

Wat wil je precies leren van de wiskunde?

Maar voor een goed oppervlak zou ik basisboek rekenen en basisboek wiskunde aanraden van Jan van de Craats.

MrStock1
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2015, 07:31

Re: Complete wiskunde methode?

Bericht door MrStock1 » 15 apr 2015, 09:37

Bij mij op school was het gebruikelijk om boeken te lenen (per leerjaar). Eens in de zoveel tijd werd een serie boeken uit de running genomen. Enerzijds door slijtage of anderzijds omdat er overgestapt werd op andere/nieuwere leermethoden.
De oude boeken werden dan meegegeven aan de leerlingen die hem het jaar ervoor hadden geleend. (Weet niet of dit gebruikelijk is op alle scholen!)

Wellicht hebben mensen in jouw omgeving die havo/vwo hebben gedaan, deze boeken ook nog. Anders kun je heel vaak via bol.com ook nog goedkoop 2e handse boeken halen.

Welke boeken je precies kan aanschaffen weet ik niet. Ik ben al meer dan 15 jaar uit de running :wink:

Plaats reactie