Waar kan ik een cursus wiskunde volgen

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
pixebility
Vast lid
Vast lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:37

Waar kan ik een cursus wiskunde volgen

Bericht door pixebility » 15 aug 2015, 13:39

Hallo allen,

ik ben op zoek naar een cursus wiskunde B ik zoek al enige tijd op het internet maar tot nog toe zonder succes.
Wat ik wil is een korte cursus met waarbij ik een officieel certificaat kan behalen en het moet ook nog een beetje betaalbaar blijven. En wat het waarschijnlijk ook el moeilijk maakt is dat ik iets in de omgeving van Zwolle zoek zodat in de avond uren (ik moet er na mijn werk naar toe kunnen). Wat ik tot nu toe heb gevonden is bijvoorbeeld een vavo opleiding maar dat is niet wat ik zoek ik hoef geen havo/vwo diploma ik wil alleen wiskunde.

Weet iemand hier misschien waar dit mogelijk is?

Vast bedankt!

DominiCanis
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2017, 20:42

Re: Waar kan ik een cursus wiskunde volgen

Bericht door DominiCanis » 29 apr 2017, 14:53

Hoi.

Ik ben een beetje laat zie ik, maar wil toch even iets uitleggen over vavo-onderwijs. Ik heb zelf ooit mijn middelbare school afgerond door middel van een vavo-jaar, en heb er ook enige tijd gewerkt als docent.

Bij vavo-onderwijs was en is het nog steeds zo dat je een complete cursus (dus vmbo 3/4, havo 4/5 of vwo 6) kunt volgen, maar je kunt ook losse certificaten behalen per vak. Je kunt dan dus ervoor kiezen om alleen bv. vwo 6 wiskunde te doen, voltijds of deeltijds. Ik ben zelf ook van plan om over een tijdje wiskunde te doen op een vavo-school. Maar om dat te kunnen zal ik eerst het nodige bij moeten spijkeren.

De kosten van vavo-onderwijs deeltijd per vak verschillen volgens mij per school. Maar als je bedenkt dat het lesgeld voor een volledig pakket voltijd € 1137,- (volgens mij excl. examengeld) is, dan zal het voor één vak waarschijnlijk wel meevallen. Onder sommige omstandigheden is het mogelijk om een tegemoetkoming voor deeltijders (is geen studiefinanciering maar een klein bedrag om het lesgeld te compenseren) te ontvangen via DUO. Zie hier.

Plaats reactie