HBO of WO Wiskunde studeren?

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Lieke
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2016, 08:06

HBO of WO Wiskunde studeren?

Bericht door Lieke » 17 apr 2016, 08:40

Ik studeer bijna 2 jaar TN aan de TU in Delft, alleen deze studie loopt niet zo lekker. Alle wiskundevakken heb ik tot nu toe gehaald (Analyse, Differentiaal vgl. & Lineaire algebra), en dit zijn dan ook mijn favoriete vakken. Ik weet nog niet zeker of ik stop met natuurkunde maar ik overweeg sterk om over te stappen naar technische of toegepaste wiskunde.

Nu heb ik gezien dat er ook een HBO wiskunde opleiding bestaat. Zijn er mensen (switchers vanuit het WO??) die deze opleiding gedaan hebben? De reden waarom ik HBO wiskunde overweeg is omdat ik het heel leuk vind om wiskunde toe te passen en ik denk dat op het HBO, wiskunde op eenzelfde wijze onderwezen wordt als op een TU studie (m.u.v. TW). De diepte waarin men op de stof gaat op de TU schrikt mij af. Ik kon meekomen bij natuurkunde maar ik ben bang dat TW op de universiteit te hoog gegrepen is.

Ik hoop dat er mensen zijn die iets meer kunnen vertellen over hoe wiskunde op het HBO onderwezen wordt, en wat het niveau is in vergelijking met de (technische) universiteit.

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: HBO of WO Wiskunde studeren?

Bericht door David » 17 apr 2016, 11:25

De volgende open dag is in November, de vorige was afgelopen vrijdag.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Plaats reactie