Deeltijd Wiskunde studeren op WO

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
razz
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2016, 09:32

Deeltijd Wiskunde studeren op WO

Bericht door razz » 30 sep 2016, 11:19

Hallo mensen, ik ben nieuw hier ;)

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die universitair Wiskunde in deeltijd studeren of hebben gestudeerd ? En wat zijn jullie ervaringen ?. Is het te combineren met een 40-urige werkweek ? Ik ga wel een stuk minder werken (30uur), maar zelfs dan merk ik dat het vrij lastig is om aan de 20uur p/w studeren te komen (hbo elektrotechneik deeltijd, waar ik al mee gestopt ben). Ik heb in het verleden al studieadviseurs van Wiskunde (aan de VU) gesproken die zeiden dat de colleges zowieso overdag zijn en dat ik minimaal 20uur aanwezig moet zijn voor groepsopdrachten. Maar goed dit is van horen zeggen, graag ben ik benieuwd naar echte ervaringen met deeltijd studeren.

razz
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2016, 09:32

Re: Deeltijd Wiskunde studeren op WO

Bericht door razz » 22 apr 2017, 12:09

Wow, ik google mijn vraag en kom op mijn eigen topic terecht, waar niemand op gereageerd heeft :lol:
Niw, vorig jaar was ik te laat met aanmelden voor WO Wiskunde dus ben ik maar met Hbo Informatica begonnen, waar ik weer mee moest stoppen door persoonlijke omstandigheden. Ik moet toegeven dat ik erg tegen op zie om aan WO Wiskunde te beginnen ik twijfel of ik het niveau wel aankan, aangezien ik de Vwo wiskunde stof weer moet gaan opfrissen, de middelbare school is voor mij al heel lang geleden. Maar ik wil de wetenschap in om aan grote vraagstukken te werken ipv wegteren achter mijn computerscherm als techsupport. Ik meld mij dit jaar hoe dan ook aan voor Wo Wiskunde en zie wel waar het schip strand.

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: Deeltijd Wiskunde studeren op WO

Bericht door arno » 22 apr 2017, 18:08

Als je inderdaad WO Wiskunde wilt gaan doen kan ik je in ieder geval het Basisboek Wiskunde van Jan van de Craats aanraden. Het behandelt alle benodigde wiskundekennis (behalve kansrekening en statistiek) die voor de studie WO Wiskunde nodig is.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Plaats reactie