Wiskunde in het HBO?

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
homeboy88
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2013, 09:23

Wiskunde in het HBO?

Bericht door homeboy88 » 23 sep 2013, 08:06

Hallo allemaal,

Ik doe nu HBO chemie en het lab werk vind ik niet zo leuk, maar het rekenen wat erbij hoort vind ik wel leuk. Ik krijg rekenvaardigheden, wiskunde en statistiek ook leer ik werken met Excel en met deze vakken ben ik het meest mee bezig, want chemie en biologie dat ik krijg interesseert me niet.

Ik wil een HBO opleiding die veel wiskunde, statistiek en Excel heeft, dus ben ik opzoek gegaan en ik heb bedrijfswiskunde gevonden. Maar zijn er ook andere opleidingen?

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: Wiskunde in het HBO?

Bericht door David » 23 sep 2013, 16:19

Misschien Bedrijfseconomie? Bedrijfswiskunde is wel een goede match denk ik.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Al-Khwarizmi
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2014, 17:23

Re: Wiskunde in het HBO?

Bericht door Al-Khwarizmi » 30 mar 2014, 18:41

Ik zit met hetzelfde dilemma, exact dezelfde studie ook :D. Er bestaat geen wiskunde op het hbo, omdat wiskunde alleen maar wetenschappelijk benaderd kan worden. De enige studies die in de buurt komen zijn bedrijfswiskunde en lerarenopleiding wiskunde (een propedeuse hiervan verleent toegang tot het eerste jaar van de studie wiskunde op de UL: http://www.studereninleiden.nl/studies/ ... ingseisen/.

Lerarenopleiding wiskunde is grotendeels gericht didactiekvakken, wat ten koste gaat van het wiskundig aspect. Bovendien ben je heel erg beperkt inzetbaar op de markt.

Plaats reactie