Wiskunde aan de RUG

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Bazzie
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2013, 09:23

Wiskunde aan de RUG

Bericht door Bazzie » 18 nov 2013, 16:45

Hallo mensen,

Na enige tijd op het forum rond te hebben geneusd. Heb ik mij toch maar even aangemeld, omdat ik wat vragen heb met betrekking tot een studie wiskunde.

Allereerst wat informatie over mijzelf. Momenteel zit ik in het derde jaar van mijn HBO studie werktuigbouwkunde en ben ik opzoek naar een studie die ik hierna kan doen. Een van de "mogelijkheden" zou de master in applied mathmatics zijn aan de RUG.

Helaas kan ik hier niet met een schakelprogramma terecht en zou ik de bachelor opleiding, à 3 jaar, eerst moeten voltooien. De extra tijd ten opzichte van andere schakelprogramma's is op zich geen probleem. De extra financiële kosten, na het behalen van de HBO bachelor, echter wel. Daarom moet ik zeker weten of ik de bachelor en master hier wil halen.

Graag zou ik dan ook ervaringen van jullie horen over de bachelor en/of master wiskunde (niet perse aan de RUG). Wellicht dat iemand ook nog een leuke truc weet om de studie kosten van een tweede bachelor enigszins te drukken.

Uiteraard ga ik ook nog een aantal college's volgen voordat ik mijn keuze maak. Dat is momenteel wat lastig, omdat ik in noord-Holland zit i.v.m. een stage.

Hopelijk willen jullie je ervaringen/tips met mij delen.

Bas

thorem
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2020, 15:38
Locatie: Eindhoven

Re: Wiskunde aan de RUG

Bericht door thorem » 16 dec 2020, 11:36

Hallo!

Ik weet niet of mijn bericht zal ieder prijs hebben, maar ik denk dat ik kan beantwoord jouw vraag. Sorry voor mijn Nederlands, ik heb het begon studeer een keer voordat.

Eerst, ik denk dat je kan sommige premaster coursen nemen. Ik weet niet of RUG deze coursen hebben, maar ik denk dat je kan anders universiteit kiezen. Bijvoorbeeld mijn universiteit heeft deze coursen voor HBO studenten.

Tweede, je kan een makkelijke wiskunde studeren zonder wiskunde rang. Dat is vaak tussen wiskunde wetenschapper en ik zie geen probleem in daarbij. Maar ik kan niet weten, if je wilt wiskunde wetenshapper worden zo je kan deze advies skip.

Tot slot, je ook kan een sommige in de buurt vinden als Stat en CS.

Ik hoop dat ik heb je vraag beantwoord. Heb een fijne dag!

Plaats reactie