TeX test
Re: TeX test
testje
sorry, dubbel
sorry, dubbel
Laatst gewijzigd door idefix op 19 jul 2010, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan als kleur gebruiken met LaTeX:

Als je een gedeelte in LaTeX wilt kleuren, dan bijv.

Als je een kleur gebruikt wordt alles tussen "
" en "[ /Tex]" in die kleur weergegeven.
Code: Selecteer alles
[tex]\color{red}1+1=2[/tex]
[tex]\color{blue}1+1=2[/tex]
[tex]\color{yellow}1+1=2[/tex]
[tex]\color{green}1+1=2[/tex]
[tex]1[/tex][tex]\color{red}+[/tex][tex]1=2[/tex]
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
-
- Vergevorderde
Of

Zet het gedeelte wat gekleurd moet worden tussen accolades, met het kleurcommando er tussenin.
Maar, gebruik kleur alleen als het echt nodig is, niet voor de gein.
Zet het gedeelte wat gekleurd moet worden tussen accolades, met het kleurcommando er tussenin.
Maar, gebruik kleur alleen als het echt nodig is, niet voor de gein.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''
Dus:

Super, bedankt, Sjoerd Job!
[tex]1{\color{red}+}1=2[/tex]
Super, bedankt, Sjoerd Job!
Sjoerd Job schreef:Maar, gebruik kleur alleen als het echt nodig is, niet voor de gein.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
Een poging om een balans te maken, om bijv. lineaire vergelijkingen uit te leggen. Een met en een zonder "steuntje." Voel je vrij dit te gebruiken dan wel aan te passen, voor bijv. een gewenste balansvergelijking.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
Terwijl ik gisteren een bewijs typte, kwam ik het volgende tegen:

hoewel ik maar een keer "o" en "\pm" geef, drukt die hem 4 keer af. Onafhankelijk van het formaat.

Dat was minder prettig.
[tex]\200dpi \text{o\pm\;}[/tex]
[tex]\50dpi \text{ hoewel ik maar een keer "o" en "\pm" geef, drukt die hem 4 keer af. Onafhankelijk van het formaat.}[/tex]
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
ook ff testen
delen door 
dit gaat goed alleen nu wil ik dit nog onder/ boven elkaar hebben, iemand een idee ???
dit gaat goed alleen nu wil ik dit nog onder/ boven elkaar hebben, iemand een idee ???
Je kan gebruiken. Geeft:

Voor jouw functie:

Moet je dit vereenvoudigen?
[tex]\frac{a}{b}[/tex]
Voor jouw functie:
[tex]\frac{-\sqrt[3]{3}}{\sqrt[3]{3^3}}[/tex]
Moet je dit vereenvoudigen?
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
gelukt...is ff zoeken maar dan heb je ook wat.....
@ david, ben bezig met wiskunde hbo en ben opzoek naar een antwoord. eerst ff de formule goed krijgen en dan stel ik de vraag wel ff
Is goed, je bent links een minteken vergeten. Verder hoef je niet te splitsen tussen 2 kanten van de =.

Je kan uit het code-gedeelte de LaTeX-code kopiëren en vervolgens ergens plakken.
[formule]\frac{-\sqrt[3]{3}}{\sqrt[3]{3^3}}=-\frac{1}{3} \sqrt[3]{3}[/formule]
Je kan uit het code-gedeelte de LaTeX-code kopiëren en vervolgens ergens plakken.
(Raffiek Torreman)
(Raffiek Torreman)
heb een nieuwe topic gestart met mijn vraag....David schreef:Is goed, je bent links een minteken vergeten. Verder hoef je niet te splitsen tussen 2 kanten van de =.
- meneer van Hoesel
- Vergevorderde
Latex heeft ook \tfrac{…}{…} voor nettere breuken inplaats van delingen:minimarc schreef:heb een nieuwe topic gestart met mijn vraag....David schreef:Is goed, je bent links een minteken vergeten. Verder hoef je niet te splitsen tussen 2 kanten van de =.
[tex]\frac{-\sqrt[3]{3}}{\sqrt[3]{3^3}}= -\tfrac{1}{3}\sqrt[3]{3}[/tex]