Virale marketing
Geplaatst: 16 mar 2020, 22:35
https://www.forentrepreneurs.com/lesson ... marketing/
https://www.slideshare.net/DavidSkok/th ... t_modelbr
Hoi Allemaal!
Op bijgaande websites (en in de bijlage), wordt de formule van virale marketing uitgelegd.
Onder andere youtube is hierdoor explosief gegroeid in gebruikers.
Het wordt hier allemaal beter uitgelegd dan dat ik het kan, maar alsnog een poging.
De formule van virale marketing gaat uit van:
Een beginstand aan klanten Custs (0)
een virale coefficient K = uitnodigingen per klant x acceptaties
Een klant nodigt maar 1 ronde / cycle vrienden uit
totale cycles van klant uitnodigigen c = totale tijd / tijd van een cycle
c= t /ct
Dit wordt gecombineerd tot een formule met totaal aantal klanten na een bepaalde periode, oftewel.. Custs (t).
hoe deze formule met /K-1 tot stand komt, snap ik niet. Mijn wiskunde kennis is hiervoor te gebrekkig.
Kan iemand mij dit uitleggen hoe en waarom deze formule zo is opgebouwd? (vooral het k-1 gedeelte).
Custs(c) = Custs(0) * (K ^(c+1) - 1) / (K – 1)
NewCusts(c) = Custs(0) * K ^ c
Custs(t) = Custs(0) * (K ^ (t/ct + 1) - 1) / (K-1)
Dan de bonusvraag:
Ik wil een extra formule / spreadsheet maken, voor als mensen een K hebben die kleiner is dan 1.. niet viraal dus.
Echter wil ik dit aanvullen met gekochte klanten door bijvoorbeeld SEO (CAC genoemd). Zodat er een rekenmodel onstaat waarbij je kan invullen wat je resultaten zijn als je gebruikt maakt van een K met bijvoorbeeld 0.5 en dit aanvult met CAC en een marketing budget per periode.
Alvast hartelijk dank voor jullie uitleg en mogelijke oplossing. Ik hoop dat jullie hersens harder kunnen kraken dan de mijne!
Groeten,
Jos
https://www.slideshare.net/DavidSkok/th ... t_modelbr
Hoi Allemaal!
Op bijgaande websites (en in de bijlage), wordt de formule van virale marketing uitgelegd.
Onder andere youtube is hierdoor explosief gegroeid in gebruikers.
Het wordt hier allemaal beter uitgelegd dan dat ik het kan, maar alsnog een poging.
De formule van virale marketing gaat uit van:
Een beginstand aan klanten Custs (0)
een virale coefficient K = uitnodigingen per klant x acceptaties
Een klant nodigt maar 1 ronde / cycle vrienden uit
totale cycles van klant uitnodigigen c = totale tijd / tijd van een cycle
c= t /ct
Dit wordt gecombineerd tot een formule met totaal aantal klanten na een bepaalde periode, oftewel.. Custs (t).
hoe deze formule met /K-1 tot stand komt, snap ik niet. Mijn wiskunde kennis is hiervoor te gebrekkig.
Kan iemand mij dit uitleggen hoe en waarom deze formule zo is opgebouwd? (vooral het k-1 gedeelte).
Custs(c) = Custs(0) * (K ^(c+1) - 1) / (K – 1)
NewCusts(c) = Custs(0) * K ^ c
Custs(t) = Custs(0) * (K ^ (t/ct + 1) - 1) / (K-1)
Dan de bonusvraag:
Ik wil een extra formule / spreadsheet maken, voor als mensen een K hebben die kleiner is dan 1.. niet viraal dus.
Echter wil ik dit aanvullen met gekochte klanten door bijvoorbeeld SEO (CAC genoemd). Zodat er een rekenmodel onstaat waarbij je kan invullen wat je resultaten zijn als je gebruikt maakt van een K met bijvoorbeeld 0.5 en dit aanvult met CAC en een marketing budget per periode.
Alvast hartelijk dank voor jullie uitleg en mogelijke oplossing. Ik hoop dat jullie hersens harder kunnen kraken dan de mijne!
Groeten,
Jos